Senaste nytt

Hjälp med Biljett till New York

ryds

Medlem
Precis bokat av min resa till LAX, så försöker nu hitta en resa till New York för att titta på Håkan Hellström. SAS verkar kört. Aldrig testat First, om det skulle kunna finnas ?

  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm, Arlanda
  • Var är din destination? New York
  • När vill/behöver du resa ut? 27/4-28-4
  • När vill/behöver du komma hem? Senast 2-3/5, 4-5 nätter
  • Hur länge vill du vara borta? 4-5 nätter
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  • I vilken kabinklass? Business eller First
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance helst SAS
  • Vad är din budget? (per person) 180 000 Eurobonuspoäng (nyttja Amex 2-4-1), skatter och avgifter max 5.000 kr/pers.
  • Vad är det viktigaste för dig?
    • Upplevelsen ombord
    • Skatter och avg
    • Kortare restid
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
 

fredrik996

Medlem
Utresa 2pax 27-4-16

0900-1115 ARN-FRA SK635 PLUS
1320-1545 FRA-EWR LH402 747-8 Business

Hemresa 2pax 2-5-16

1735-0720 EWR-HAM UA864 767-300 Business First
1025-1155 HAM-ARN SK2646 CRJ900 PLUS

Finns massor på hemresan tycker jag. Svårare med utresan, men denna resa finns på sida 2 när du söker på Uniteds sida.
 

agehall

Medlem
Den där hemresan ställer jag mig skeptisk till. Dels pga av 767 TATL men även pga att det är UAs egna flight och därmed inte säkert att den går att boka för EB-poäng.

Däremot tycker jag det ser ut att finnas gott om alternativ i business åt båda hållen med tex LH.
 

ryds

Medlem
Om jag vill testa First, måste jag vänta tills 14 dagar innan då? Tänkte på Lufthansa.
Eller kan jag boka Business med Lufthansa och sedan boka om den 14 dgr innan om det finns First ?
Om vi väljer Lufthansa dessa datum, 27/4 - 2/5. Vilken rutt är bäst att välja då ? Med tanke på flygplanstyp.
När jag pratade med Tallin igår, så var det så snurrigt. Och olika flygskatter.
Tacksam om ja kunde få tips på denna rutt, så vet ja va jag ska säga när jag ringer.
 

agehall

Medlem
Om du vill åka ska du boka en biljett NU i business. Sedan kan du 14 dagar innan avresa se ifall det finns biljetter i F och boka om, men jag tror det blir svårt där.

Skatterna kommer att variera beroende på vilken rutt du tar. Men som alltid är regeln, när det gäller awards, boka först och fråga sedan. Awards är dagsvara och de kan vara borta 10 minuter efter att du tittat på dem...
 
Toppen