Senaste nytt

Nordkorea, lite sent ute..

Hej,

Jag har en resa till Kina inplanerad den 20e februari. Har nu kommit på att detta hade varit ett ypperligt tillfälle att även få se Nordkorea.

Min fråga är om det är någon som vet om detta är möjligt att lösa såhär sent inpå?

Jag har förstått från de trådar jag hittat att man enkelt kan söka visum på ambassaden i Stockholm men det kommer jag antagligen inte hinna. Så min tanke är om det går att går att köpa en resa i Beijing och samtidigt lösa visum i Kina. Är det någon som har erfarenhet av detta?

Jag kommer vara i Shanghai 21-29 februari och Beijing 1-4 mars.
 

Thornado

Medlem
Varken YPT eller Koryo Tours verkar ha gruppresor under dina datum, men testa att kontakta Koryo Tours ang. deras "private tours" som även kan utgå från Shanghai och kolla med dem hur långt innan man måste boka. (De lär kunna fixa visum utan att behöva ditt pass eller din närvaro)

Private Tours from Shanghai | Koryo Tours
 
Tack för tipset. Kollade med dem och de behövde minst 3 veckor på sig att lösa något. Så det blir tyvärr inte denna gången. Får helt enkelt åka tillbaka snart igen..
 

mrgaddan

Medlem
En annan fråga på ämnet Nordkorea. Är det någon som har använt sig av Koreakonsult (resebyrå) vid resa till Nordkorea? Funderar på att resa till Nordkorea i augusti och har börjat titta på hur man ska gå tillväga.
 

samsung

Medlem
Jeg prøvde på ambassaden i Beijing, og jeg husker godt diplomaten sa noe kryptisk at Nord Korea ikke er som andre land:D
 
Toppen