Senaste nytt

Hotell i San Francisco 15-20/6

Maja

Medlem
2 vuxna, 1 barn (7 år), just nu struntar vi i hyrbilen och plockar upp den senare så vi behöver inte parkering.

HHD, men Hiltonhotellen ligger riktigt högt under våra datum. :(

Bokade ett lägenhetshotell sist vi var där(2007) och bodde då South of Market, men det finns inte kvar längre.

2 queen (double i värsta fall) behöver vi, wifi är alltid ett stort plus.

Pier 2620 eller Hampton Inn San Francisco Downtown/Convention Center funderar jag på just nu. Någon som har bott på något av ställena? Andra tips?
 
Jag gillade Westin när jag var där. Vet inte riktigt vad du är ute efter och var hotellet borde ligga. Westin ligger vid Union Square, och Cable Cars går precis utanför, kanske något sjuåringen skulle tycka om?
 

bnr

Medlem
Inte jag och @Jonas, utan jag @Jonas C + @Gustav Jonsson ... men men... tack för ping @simon_says91. ;)

Vi bodde på Kimpton Buchanan, ligger i Japantown. Tyvärr inte något av hotellen som du nämner, men Buchanan var ett rätt trevligt hotell ändå i ett väldigt trevligt område. Kul grej är att de kör wine hour/hot chocolate varje dag klockan 17:00-18:00. Gillar man inte vin så kan man spetsa sin choklad med Amaretto.

Japantown upplevde jag som väldigt lugnt, finns gott om japanska restauranger i närheten av hotellet, vi fick jackpot och hittade ett riktigt bra frukostställe - "The Grove" på Fillmore St. - bara ett par minuters promenad från hotellet. Tvungen att posta ett par bilder.
IMG_3299.JPG

IMG_3324.JPG

Enda nackdelen jag kan komma på med Japantown är att det ligger lite långt bort från allt annat, min definition av "lite långt bort" är 20-25 min promenad till Union Square.
Kostade runt $7-$10 att ta sig från Kimpton Buchanan till Union Square eller Fisherman's Wharf, så det är inte så farligt mot plånboken om man väljer att bo där.

Beror lite på vad ni ska göra i San Francisco, men i mitt tycke så ser Pier 2620 ut att ligga bättre till om man ska "turista", min upplevelse var att det var mycket trevligare i området där Pier 2620 ligger än i området där Hampton Inn San Francisco Downtown/Convention Center ligger.

Ser att @Golfkillen tipsar om Cable Cars, finns en chans att det är roligt för en sjuåring, men om de går nära eller ej bör nog inte styra hotellvalet.
Kul att åka bara för att ha gjort det, men inte det smidigaste sättet att ta sig runt.
 

Jonas C

Medlem
Jag tycker personligen att man bör skippa Union Square helt och hållet. För turistigt, och inte ett trevligt område.

The Buchanan låg i Pacific Heights som är ett betydligt trevligare område, mer lokalt och lugnt. Läget var det inga större problem med, i alla fall inte för mig som gillar att gå. Ungefär en halvtimmes promenad till de flesta större attraktioner, och om man känner sig trött i benen så finns det ju Uber.
 

Maja

Medlem
Jag har bott i San Francisco så jag är rätt bekant med staden, även om mycket har hänt sedan jag flyttade hem-98. Var sist över -07 och inser att utveckligen gällande hemlösa har eskalerat enligt vissa om man läser recensioner på t.ex. Tripadvisor.

Hampton Inn ligger inte superbra till och Pier2620 ligger något bättre till. Fishermans Wharf-område har man dock snabbt avklarat vilket gör att jag helst skulle vilja bo någon annanstans. Vilket område som är bäst att bo i idag vette tusan. Har kollat på Kimpton Buchanan men de har genomgående fått väldigt många dåliga omdömen på sista tiden. Det skrämmer mig. Jag gissar att @Jonas C och @bnr inte riktigt tycker att det var så dåligt?

Var inne på något hotell inom Hilton-kedjan för att få gratis frukost som HHD, men har insett att vad man får skiljer sig oerhört mycket. Mao, att stirra sig blind på Hilton är inte ett måste (längre).

Åka spårvagn kommer vi garanterat göra, men att bo precis vid en hållplats är inget absolut måste. Vi kan gå, åka buss, Muni etc. så det löser sig alltid.

Just nu lutar jag åt att boka 2 nätter på Pier2620 och sedan flytta över till Parc55 eller kanske Hilton Union Square (även om nu Jonas tyckte det var på tok för turistigt runt Union Square! ;) Erfarenheter från dessa två hotell någon? Frukost som HHD på Hilton Union Square och Parc55?

@Golfkillen Får ta och kolla in Westins hotell i området. Är förvånad över att så många hotell i SF har fått många dåliga omdömen sett över en längre tid. Antingen är folk oerhört kräsna eller så har de sjunkit i kvalité drastiskt. Betalar man $230-400 natten så vill iaf jag ha ett bra hotell. Tyvärr är juni prismässigt sätt en oerhört dålig period att åka i, ja vädermässigt också. Går dock inte att göra så mycket åt utan bara gilla läget för tillfället. ;)
 
Last edited:

Fedup

Medlem
2 vuxna, 1 barn (7 år), just nu struntar vi i hyrbilen och plockar upp den senare så vi behöver inte parkering.

HHD, men Hiltonhotellen ligger riktigt högt under våra datum. :(

Bokade ett lägenhetshotell sist vi var där(2007) och bodde då South of Market, men det finns inte kvar längre.

2 queen (double i värsta fall) behöver vi, wifi är alltid ett stort plus.

Pier 2620 eller Hampton Inn San Francisco Downtown/Convention Center funderar jag på just nu. Någon som har bott på något av ställena? Andra tips?
Hilton i SF är katastrof. Helt oförståeligt att man inte satsar mer på en signifikans. Fairmont San Francisco är bra om plånboken tillåter, det är en Virtuoso-property så går du den vägen får du upgrade, frukost, $100 F&B credit, early/late checkout.. bra grejer.
 

Jonas C

Medlem
Vilket område som är bäst att bo i idag vette tusan. Har kollat på Kimpton Buchanan men de har genomgående fått väldigt många dåliga omdömen på sista tiden. Det skrämmer mig. Jag gissar att @Jonas C och @bnr inte riktigt tycker att det var så dåligt?
De dåliga omdömena kom nog främst från renoveringen som pågick under sommaren och hösten, då hotellet nyligen gick med i Kimpton kedjan och undergick en helomvandling. Just nu så är nästan alla rum renoverade och det var ingenting som man märkte av under vistelsen.
 

nilsson

Medlem
Jag har bott på flera av de hotell som ligger runt Union Square. Mycket för att det ligger nära tunnelbanan från SFO och bra med restauranter i närheten. Parc55 är bra, men jag har dem på svartlistan ett tag efter att deras wifi sög senast jag var där. Alla SPG-properties jag varit på i SF har varit bra, även om Fishermans Wharf är lite väl turistigt. Senaste gångerna har det blivit The Park (före detta Westin).
 

Maja

Medlem
Hilton i SF är katastrof. Helt oförståeligt att man inte satsar mer på en signifikans. Fairmont San Francisco är bra om plånboken tillåter, det är en Virtuoso-property så går du den vägen får du upgrade, frukost, $100 F&B credit, early/late checkout.. bra grejer.
Fairmont SF var inte att tänka på med en lägsta rate på över $500 + tax/natt.

Hilton i SF verkar inte vara mycket att ha har jag märkt också. Får leta vidare mao.
 
Toppen