Senaste nytt

Boka resa till Australien för att se sportevenemang

Smuffe

Medlem
Med inspiration av @jerixon och @palmen som startade USA-tråden med samma rubrik så tänkte jag starta denna...

Jag är ju ett stort fan av AFL, tillika Aussie Football eller Aussie Rulez.
Ett ännu större fan är jag av Geelong Cats.
Det hela startade i 2012 när jag var i Bangkok på Down Under Bar, Sukhumvit Soi 7/1 som är ett stammisställe som jag alltid bor på när jag är i Bangkok.
Det var även på denna soi kravallerna i filmen Hang Over 2 spelades in.

Mina goda vänner som jag hade lärt känna varav en av de närmaste skulle det senare visa sig var ett extremt Geelong Cats fan. Jag hade inte en susning men insåg snabbt spelets regler och älskade tempot och hur matcherna kunde svänga så fort.
Självklart var det slutspelsfeeling på hela stället och den mest besökta baren av alla varpå "massagetjejerna" förundrat blev ignorerade utav alla förbipasserande som skulle till DUB.
Geelong spelade semifinal för första gången på ett par år och hade gått urstarkt genom hela serien.
En svängig match där Geelong gick ifrån, motståndarna kom ikapp, Geelong tryckte på, motståndarna gick om efter att ha varit i underläge med omkring 40 poäng... fram och tillbaka tills de avgörande minuterna i fjärde kvarten.
Med minsta marginal gick Geelong om och tog hem segern samt en av finalplatserna.

Finalmatchen sågs på ägarens polares Aussiebar på Bangla Road i Patong, Phuket tillsammans med min dåvarande nya flickvän som hade överraskat mig och flög ner för en gemensam semester.
Hur det gick..? Geelong Cats vann!
Sedan dess är jag frälst i Cats och AFL.

Med anledning av detta samt att det finns ett par rävar som bl.a. bor i Brisbane och bör således vara Lions fans så startar jag denna tråd.
 
Toppen