Senaste nytt

Uppgradering Aeroflot från Comfort till President Class med Delta SkyMiles

perhall

Medlem
Bokade just ARN-SVO-HKG i Comfort Class med Aeroflot. Någon som vet hur det funkar om man vill uppdatera till President Class med Delta-poäng? Vill ju först kolla läget på ARN, kanske får jag åka Business till SVO.... sen kabingraden är ju viktig. Är det halvtomt i Comfort kanske jag stannar där... har aldrig uppgraderat tidigare med Aeroflot då jag alltid åkt President Class hittills... men har massor Delta-poäng och ingen bra budget för dyr biljett den här gången...
Tack/Per
 

perhall

Medlem
Tack. Läste mig till att man kan uppgradera hos Aeroflot men då mot pengar och antagligen vid incheckning. Får väl kolla läget. Är det låg kabinfaktor som det är ibland i Comfort Class kan det duga med ett eget dubbelsäte där....
 

perhall

Medlem
De borde kunna se vid incheckning ARN hur det ser ut, a/ om man får sitta i BC eller ej till SVO, b/ kabinfaktorn i Comfort Class SVO-HKG...
 

perhall

Medlem
Någon som har en aning om vad en cash upgrade kan kosta enkel ARN-HKG? Är bra att veta när man ska ta ställning till det på Arlanda.

Är sannolikheten att man får åka President/Business till SVO större om man kommer sent och checkar in (då det blir uppenbart hur många platser det finns kvar)? Generellt är min upplevelse att Aeroflot, Turkish m fl som har fasta platser i business aldrig blir fulla i främre kabinen till och från Stockholm..
Per
 
Toppen