Senaste nytt

Turkish Airlines ska flyga till Bogota och Panama City

PYRZ

Medlem
TK kommer att flyga till Bogota i Colombia samt Panama City. Därmed blir det andra linjen som TK har till Latin Amerika efter deras Sao Paulo och Buenos Aires linje. Inga datum är satta för första turen men troligtvis blir det under/efter sommaren i samband med man får leveranser av nya plan. Därmed får man ett alternativ till Lufthansa, Avianca och TAP inom *A.
 

Dr. Miles

Expert
Om den här artikeln stämmer, kommer Turkish Airlines att flyga triangel.
  1. Istanbul-Bogota
  2. Bogota-Panama City
  3. Panama City-Istanbul
El Visitante skrev:
Initially the route will be Istanbul-Bogota, Bogota-Panama, while the return flight is direct between the Tocumen International Airport and Istanbul, said Claudio Dutary, Tocumen Operations Manager.
Direct flight from Panama to Turkey | The Visitor / El Visitante


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Bra nyhet för SAS EuroBonus medlemmar då Panama City klassas som Nordamerika zon medan Bogota klassas som Sydamerika zon.

SAS points charts - SAS
 

Dr. Miles

Expert
TK kommer att flyga till Bogota i Colombia samt Panama City.
Herre jösses, det finns inget slut på antal destinationer de flyger till. :)
Det här är en del av Star Alliance senaste strategi "hub-to-hub".

Press - Star Alliance - Star Alliance
Star Alliance’s Chief Executive Board meets in Warsaw — Star Alliance Employees

T ex:
Air Chinas Beijing-Addis Ababa, Beijing-Johannesburg, Beijing-Auckland
Ethiopian Airlines Addis Ababa-Tokyo
EVA Air och Turkish Airlines Istanbul-Taipei
LOT Polish Airlines Warszawa-Tokyo, Warszawa-Seoul, Warszawa-Bangkok
Uniteds San Francisco-Singapore, San Francisco-Auckland
 

jerixon

Medlem
Det här är trevliga nyheter då jag oftast tycker att TK är ett av bolagen som har störst availability till USA med sina kärror för Bonusbokningar.
Panama ligger högt upp på listan över ställen jag är sugen på att besöka :)
 

johhenrik

Medlem
Det här är trevliga nyheter då jag oftast tycker att TK är ett av bolagen som har störst availability till USA med sina kärror för Bonusbokningar.
Är detta nytt? Jag tyckte att jämt när jag sökte på USA för ett par år sen fanns det aldrig availability till USA med TK. Jag kollade iofs bara Business.
 

Jonas C

Medlem
Är detta nytt? Jag tyckte att jämt när jag sökte på USA för ett par år sen fanns det aldrig availability till USA med TK. Jag kollade iofs bara Business.
Detta är nytt. Revenue management är ju som sagt dumma i huvudet på Turkish. Antingen släpper de inga bonusbiljetter alls, eller så säljs hela kabinen som award. Till USA finns det I9 på nästan alla destinationer, inklusive Los Angeles som tidigare var omöjlig att hitta bonusresor till.
 
Toppen