Senaste nytt

Lounger och den lugna miljön

Anonymous

Medlem
De flesta marknadsför lounger som en lugn och avslappnad miljö men i vissa fall är det att föredra att exempelvis sätta sig på första bästa café om man exemplevis vill jobba i lugn o ro en stund. Ett exempel på detta är många gånger SAS Lounge Terminal 4.
Jag säger inte att det ska vara biblioteksnivå men trevligt om samtalen generellt kan hålla en normal samtalston och att diverse signaler allt ifrån mobilsignaler och datorljud (mailpling) kanske inte är på max.

Vad är era erfarenheter kring detta?

Edit: Hur flyttar jag denna till Lounger-tråden?
 
Last edited:

agehall

Medlem
Just SAS lounge på ARN T4 är ju ett lite halvdåligt exempel eftersom den är på tok för liten och nästan alltid överbefolkad och därmed är det svårt att få arbetsro även om ljudnivån inte är jättehög.

Rent generellt är det dock ganska ofta man stöter på högljudda människor i lounger som tror att det är häftigt att ha mobiltelefon och därför skriker i den så att alla andra ska se att de har en. Häromsistens var det en dam i AA Flagship Lounge på JFK som satt och gastade så att alla andra hörde, dessutom med telefonen som högtalartelefon (iofs en bonus att få höra hela samtalet, inte bara halva). Hon gav sig inte förens två personer hade sagt åt henne och till sist bad personalen att kasta ut henne. Först då avslutade hon samtalet.

Jag förväntar mig inte heller biblioteksnivå i en lounge, men det ska inte heller vara skrik och stoj överallt. Jag tycker det är lämpligt att hålla en lägre samtalston och tänka på att det finns andra i omgivningen. Om man är en grupp som reser tillsammans så är det tex lämpligt att man sätter sig lite avsides så att man inte stör hela loungen.
 

Agö

Medlem
Jag brukar ofta ta något av arbetsrummen på ARN T5 eller sitta i den tysta delen i CPH just av denna anledning. A och O att en lounge kan ordna med tysta delar tycker jag.
 

nissefalk

Medlem
Virgin Atlantic Clubhouse i London, där har man just en biblioteks del, väldigt tyst därinne jämfört med resten av den loungen, även om det inte oftast var direkt högljutt i resten av loungen, uppskattade de gånger jag flög Virgin och behövde jobba då var detta lounge arrangemang helt perfekt.
 

JohanA

Medlem
Normal samtalston utan skrik är det normala i de lounger jag besöker. Ska inte peka ut nationaliteter men tre grupper brukar IMHO ha mer tendens än andra att tala väldigt högljutt.
 
Toppen