Senaste nytt

Radisson Blu Hotel Shanghai New World - Erfarenheter?

Hej,

Planerar tripp till Shanghai i mitten av maj och undrar om ni har några bra tips om hotell? Radisson New World står högst på listan pga location, location, location. Är CCG så det vore trevligt om de är uppgraderingsvänliga.
 
Om NI väljer att bo på Radisson , vilket jag " starkt " kan rekommendera , inte minst på ett utmärkt läge i Shanghai
glöm inte att uppgradera ER så NI har tillgång och kan nyttja den " underbara business class loungen "
Kan lova att NI kommer att trivas på Radisson och ett mycket bra val för boende i Shanghai
Ha en trevlig resa
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Tack för det @Lounge Expert !
Har du koll på om de visar nån extra uppmärksamhet på status, dvs kan jag hoppas på en uppgradering för gratis?

Tillhör den ironiska generationen men utgår ifrån att ingen ironi finns i ditt uttryck: den "underbara business class loungen" :)
 

MartinH

Medlem
Av egen erfarenhet och vad jag läst här så blir det nästan garanterat uppgradering till Deluxe Suite, vilket iofs inte ger tillgång till loungen. Reservera billigaste och maila hotellet och fråga om uppgradering så får du besked.
Vill man ha nån annan rumstyp (större svit) så har dom ibland bra erbjudande med "eStandby Upgrade". Reservera så ser du om/vilka erbjudande du får.
I skybaren får man "njuta" av detta
Livetråd - 26h i Shanghai eller what could possibly go wrong? | Sida 4 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 

JohanA

Medlem
Radisson New World är väldigt slitet och har ganska tråkig service. Frukosten är inget att jubla över och gatuflickor finns det i massor.
Läget är kanske kul för förstagångsbesökare men läget vid Nanjing Lu är tämligen själslöst.
Nej du, det finns massor av klasshotel istället för detta som knappt är värt 3.5 stjärnor max.
 

Jonas H

Medlem
Läget är bra tycker jag, även om man kan behöva knalla iväg några kvarter för att hitta annat än direkta turistfällor. Hyfsat nära centralstationen också.
De gånger jag bott där som CCG har jag blivit uppgraderad någon eller några kategorier utan att göra annat än en notering i bokningen.
 

Agö

Medlem
Radisson New World är väldigt slitet och har ganska tråkig service. Frukosten är inget att jubla över och gatuflickor finns det i massor.
Läget är kanske kul för förstagångsbesökare men läget vid Nanjing Lu är tämligen själslöst.
Nej du, det finns massor av klasshotel istället för detta som knappt är värt 3.5 stjärnor max.
Håller helt med.
 

JohanA

Medlem
Det blir mitt första Shanghai-besök så då är läget högt prioriterat. Vilket hotell hade ni valt istället (för återvändare) @JohanA @Agö ?
Som första besök är det som sagt bra läge. Men du kommer inse att nästa gång så vill du bo någon annanstans.
Om man ska dra någon parallell så är det som att bo vid Sergels Torg. Det är centralt och full rörelse men mysighetsfaktorn är noll.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen