Senaste nytt

Executive Lounge Access som HHD +1 och ett barn?

Maja

Medlem
Jag kan läsa mig till att jag får ta med mig +1, men vad är er erfarenhet om ni har rest och haft med er partner samt barn hur de har hanterat barnen i sällskapet?

Kommer i sommar inte ha vidare stor nytta av mitt HHD om jag endast får ta med mig maken, kan inte gärna dumpa den då 7-åriga dottern... :confused:

Betalat för frukost för dottern är ju ett alternativ, är det brukligt? Eller släpper de emellan om man har ett barn med sig? Eller är barn portade helt och hållet?

Funderingar kring Hilton Union Square alt. Parc 55 i San Francisco och HGV Elara. OM det spelar roll så handlar det om juni-juli då vi kommer vara där.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Matsson

Medlem
Har bott 70-80 nätter de senaste åren på Hilton/Conrad med Hustru Matsson och tonårsdotter. Jag har aldrig blivit nekad någon gång någonstans.Dock har en del hotel åldersgräns efter 18 när alkohol ska serveras
 

Maja

Medlem
Har bott 70-80 nätter de senaste åren på Hilton/Conrad med Hustru Matsson och tonårsdotter. Jag har aldrig blivit nekad någon gång någonstans.Dock har en del hotel åldersgräns efter 18 när alkohol ska serveras
Inser dock att frukosten kan variera ganska friskt från hotell till hotell. Något tips om var man kan läsa vad som ingår på specifika hotell?
 

Senator

Moderator
Inser dock att frukosten kan variera ganska friskt från hotell till hotell. Något tips om var man kan läsa vad som ingår på specifika hotell?

Tyvärr är det som du skriver ingen standard mellan hotellen. I San Fran har jag bott på Financial District och där har jag fått frukost i Exec Loungen eller också i restaurangen. Båda helt ok..

Jag tror vanlig praxis är att hela familjen får komma med i loungen. Det är förståligt, men när jag i USA har jag ofta upplevt att det lägger ett extra press på loungen i högtider. Det största skälet att jag inte längre bor på Hilton New York på Ave of Americas är just det att loungen blir så full när alla har familjen med.

I London begränsas besöken när alkohol serveras. Men annars får alla ta med familjen som är helt rätt.
 

khybner

Medlem
Har bott 70-80 nätter de senaste åren på Hilton/Conrad med Hustru Matsson och tonårsdotter. Jag har aldrig blivit nekad någon gång någonstans.Dock har en del hotel åldersgräns efter 18 när alkohol ska serveras
Samma här. 10 år som HHD och aldrig blivit nekad ta med fru + 2 barn.
 

Tostarp

Medlem
Många år som HHD och har aldrig blivit nekad. Har familj med 5 (!) barn. Om jag inte är totalt ute och cyklar så var det något hotel i USA som bad oss flytta längre bort från baren när denna öppnade. Dom fixade naturligtvis ett annat bord längre bort i rummet. Men kommer som sagt inte ihåg om det var Öst- eller Västkusten?

a) Vill pusha för den mycket eminenta perken att man kan få andra rummet till halva priset om man har barn. Värt varenda krona att kunna ha dörren mellan rummen på glänt isf en extrabädd.
b) 6 år senare så benämner vi fortfarande Hilton New Yorks lounge som 'aphuset' hemma vid köksbordet. Tom dottern (som då var typ 5 år) kommer ihåg detta helveteshål...
 

MagnusG

Ny medlem
Sedär! Andra rummet för halva priset hade jag missat helt. Hur gör man det rent praktiskt om man bokar på Hiltons hemsida?
 
Toppen