Senaste nytt

Flyga med vapenväska?

agehall

Medlem
Jag är lite sugen på att köpa en vapenväska i USA och frakta hem. Tänk pelican case för gevär, typ.

Jag är dock lite orolig för att alla som ser den kommer att få fnatt och anta att den är överfylld med laddade vapen. (Vilket inte är planen..)

Det finns ju massor av regler kring hur man får frakta vapen när man flyger, men inga av dessa borde ju applicera om man faktiskt inte har några vapen med sig.

Så hur ska man bära sig åt för att inte skrämma livet ur folk eller ställa till med problem för sig själv när man kommer till flygplatsen?
 
Jag är lite sugen på att köpa en vapenväska i USA och frakta hem. Tänk pelican case för gevär, typ.

Jag är dock lite orolig för att alla som ser den kommer att få fnatt och anta att den är överfylld med laddade vapen. (Vilket inte är planen..)

Det finns ju massor av regler kring hur man får frakta vapen när man flyger, men inga av dessa borde ju applicera om man faktiskt inte har några vapen med sig.

Så hur ska man bära sig åt för att inte skrämma livet ur folk eller ställa till med problem för sig själv när man kommer till flygplatsen?
Lägg den i en låda :)
 

Homer

Medlem
Behöver inte alls dra till sig uppmärksamhet;)


tommy_gun_large.png
 

Rebel

Medlem
Jag är lite sugen på att köpa en vapenväska i USA och frakta hem. Tänk pelican case för gevär, typ.

Jag är dock lite orolig för att alla som ser den kommer att få fnatt och anta att den är överfylld med laddade vapen. (Vilket inte är planen..)

Det finns ju massor av regler kring hur man får frakta vapen när man flyger, men inga av dessa borde ju applicera om man faktiskt inte har några vapen med sig.

Så hur ska man bära sig åt för att inte skrämma livet ur folk eller ställa till med problem för sig själv när man kommer till flygplatsen?


Vi är ganska många som reser med vapen och då har vi det i vapen väskor, och det brukar inte oro folk så mycket. Jag tror du oroar dig lite mycket. Är den ny så kommer den i ngn typ av förpackning och det är ju bara att ha den kvar i den. (om du köper den i usa).
 

agehall

Medlem
Vi är ganska många som reser med vapen och då har vi det i vapen väskor, och det brukar inte oro folk så mycket. Jag tror du oroar dig lite mycket. Är den ny så kommer den i ngn typ av förpackning och det är ju bara att ha den kvar i den. (om du köper den i usa).

Situationen hade faktiskt känts enklare om jag hade haft ett vapen - då ska det deklareras och hanteras enligt tydliga procedurer, men nu finns ju risken att någon får fnatt och tror att ett vapen inte deklarerats när de ser väskan.
 

jsn

Medlem
Jag har svårt att se att det kommer vara några problem. Vilka är det du är orolig över att de skall få frispel över denna väska?
Det är som sagt inte ovanligt att folk reser med vapen, och då delar på dessa enligt alla konstens regler. Dvs lastare och liknande personal kommer inte reagera på "ännu ett vapenfodral".
Om incheckningspersonalen börjar undra så är det bar att visa att väskan är tom.
Om tullen mot all förmodan vill se vad du har i väskan så är det bara att visa dem en tom väska.
Alla andra personer, som inte har något med din väska att göra, kommer antingen känna igen väskan som en vapenväska eller inte. Men vad gör det?
 

agehall

Medlem
Vilka är det du är orolig över att de skall få frispel över denna väska?

Det jag är orolig för är ju att någon som hanterar väskan ska anta att det är vapen i trots att väskan inte har deklarerats som att den innehåller vapen... Det skulle ju kunna leda till att väskan blir avlastad eller att TSA/tull i något land intresserar sig och det tar en massa extra tid och jag missar min connection.
 
Toppen