Senaste nytt

Plötsligt händer det – transfer i Doha utan säkerhetskontroll

pierrea

Medlem
Landade just från Johannesburg för transfer vidare till Arlanda. När vi klev av planet visade personal till vänster om trappan istället för upp mot säkerhetskontrollen som vanligt.

In genom en dörr, runt hörnet och vips så var vi i avgångshallen. Smidigt, mer tid i loungen!

Hur vanligt är detta, och vad avgör om man slipper kontrollen?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

AABack2ARN

Medlem
Smidigt tills de kommer på sitt misstag och sedan utrymmer hela terminalen för ny säkerhetskontroll..?

Kanske var för mycket folk i säkerhetskontrollen så de försökte minimera risken för missade anslutningar?
 

Henrik_B

Medlem
Har även hänt mig en gång i Istanbul vid transfer från Arlanda. Gatebryggan ledde rakt upp till övervåningen.
 

pep

Medlem
Utan att räkna för mycket så har det hänt vid ca 50% av mina transit på DOH med ankomst ifrån ARN
Jeg anslår at jeg er sluppet for sikkerheskontrol i DOH i ca. 10% af tilfældene (uanset oprindelse og destination). Herligt! Men på den anden side er fast-track meget hurtig at komme igennem
 

Schlaake

Medlem
Hände mig i Doha senast jag kom med A 380 från Bangkok och skulle vidare till Arlanda, var bara att knalla direkt till loungen (utan Krug).
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen