Senaste nytt

Lounger i norra Norge?

hanson

Medlem
Hej på er!

Kommer bli en del tjänsteresor för mig framöver till norra Norge. Kan man hoppas på något i loungeväg där uppe?

Framförallt blir det Alta, Tromsö, Hammerfest, Honningsvåg och Narvik.

Dela gärna med er av era erfarenheter.
 
A

Aurora

Guest
Hej på er!

Kommer bli en del tjänsteresor för mig framöver till norra Norge. Kan man hoppas på något i loungeväg där uppe?

Framförallt blir det Alta, Tromsö, Hammerfest, Honningsvåg och Narvik.

Dela gärna med er av era erfarenheter.

Okei, jeg har flydd til alle disse flyplassene flere ganger :)

He he he he. Lounge i Honningsvåg! :D Det hadde gjort seg. Honningsvåg er en bitteliten flyplass. Virkelig tiny. Svært krevende innflyvning, så de skulle nesten hatt lounge for du blir fort sittende en stund hvis været er dårlig og flyet ikke får landet. Det er ikke noe matsalg der, med mindre du er midt i rushtiden og i turist-sesongen hvor du til nøds får kjøpt vafler i andre etasjen :) Og med "dårlig vær" så er det snakk om f.eks lavt skydekke. Ikke noe vind eller nedbør. Ikke dimma. Kanskje ikke så rart når deler av innflyvningen ser slik ut:

7275_10152868023155167_1756718244_n.jpg

[Eget bilde tatt med eget kamera]

Nevertheless. Narvik? Bitteliten flyplass i samme kategori som Honningsvåg. Narvik har bare 800meter rullebane, mens Honningsvåg har 840meter. Det er jo noe :) Sjeldent at det er så mye passasjerer fra Honningsvåg og Narvik utenfor turistsesongen, så på den positive siden "trenger" man jo ikke lounge i så måte at det er stille og rolig og sitteplasser nok til alle. Men mat er det dårlig med. Lenge siden jeg har vært i Narvik, usikker på om de har en liten cafe der. Mener de hadde det en gang for lenge siden.

Alta - ingen lounge, men dette er en større flyplass så de har kiosk og cafe.
Tromsø har en standard SAS cafelounge, i tillegg til O'Learys, en pizza-sjappe som selger pizza med reinkjøtt, Upper Crust cafe (den med baguetter) og kiosk. Er det mye folk i hovedterminalen kan man gå ned til Widerøe-terminalen og se om det er roligere. Mange sitteplasser, og ofte er det mindre folk her.
 
Toppen