Senaste nytt

Priser med British Airways mellan London och Stockholm

palmen

Moderator
Priserna har gått upp med nästan 100% på någon vecka för resa den 10/4 från LHR till ARN.
För skojs skull tittade jag vad det skulle kosta med en tur och retur jämfört med en enkel resa.
Det är billigare med en tur och retur 10/4-20/5 än en enkel 10/4. Man sparar 5-50£ i dagsläget på att boka tur och retur på någon av de sista 4 avgångarna.

Har inte BA "vettiga" priser på enkelbiljetter? När jag tittade för någon månad sedan skulla BA ha ca 100£ och SAS omkring 3000 kronor. Nu är det istället BA som är dyrare med ca 3000 jämfört med SAS priser på 2-2500 kronor.

Någon som har koll på hur prissättningen brukar bli lite närmre avgång, kan jag räkna med att priserna komemr fortsätta att gå upp med BA?
 

nissefalk

Medlem
BA hade en rea som avslutades den 2a Februari skulle ju kunna vara anledningen till att det blev så mycket dyrare just nu, alltid svårt att säga vad priserna för en flygbiljett kommer att bli framöver...
 

agehall

Medlem
BA är tyvärr rätt dyra från London, så jag skulle nog ha valt något annat bolag om jag behövde flyga från LHR.
 

palmen

Moderator
BA hade en rea som avslutades den 2a Februari skulle ju kunna vara anledningen till att det blev så mycket dyrare just nu, alltid svårt att säga vad priserna för en flygbiljett kommer att bli framöver...
Typiskt att jag inte hade koll på det, finns dock hemresa vid lunch för ca 1600 kronor.
Lite konstigt bara när tur och retur blir billigare än enkel.
 

AABack2ARN

Medlem
Nej, det är helt enkelt så att de billigaste bokningsklasser som tillåter enkelresa är alla utnollade på söndagen mellan LHR-ARN. Om du väljer tur och retur kan du nyttja bokningsklass S på utresan som är betydligt billigare än L eller V som är enkelbiljettsalternativen.

BA vill väl helt enkelt inte sälja fler enkelbiljetter nu. Tyvärr är både BA och SAS väldigt duktiga på att nolla ut många alternativ från London till Stockholm på söndagarna. Det är väl så att planen fylls i alla fall.

Konstigt? Nja det kan man säkert tycka men tyvärr helt normalt enligt hur bolagen fungerar. (I alla fall de som inte enbart riktar in sig på enkelbiljetter.)
 
Last edited:
Toppen