Senaste nytt

Seatingröra igen?

Nu har det funkat ett tag med att man antingen får behålla sin plats eller fått en plats strax bakom vid ändringar, som Diamond, men på sistone har de problem vi såg tidigare återkommit.

Två gånger på en vecka har jag seatats om till allra längst bak, väldigt irriterande.

Tog mig tid att skicka ett mail till diamond-supporten som började med att säga att detta är inte deras bord, men som ändå tog kontakt med någons om gav ett standardsvar om att seating är bara önskemål och att man får ta den plats man får.. tack för den..:confused:

Nåja, kan vara tillfällighet, eller är det fler som har haft samma upplevelser senaste två veckorna?
 
Flera av mina förbokade sittplatser har försvunnit helt så att jag inte har någon förbokad plats alls. Har dock endast guldkort hos SAS, ej Diamond. SAS IT som är i farten antar jag...
 

riba

Medlem
På en av mina ToR CPH-WAW för två veckor sedan blev jag seatad om från första Go rad till rad långt bak - både dit och hem. Kontrollerade om Plus hade expanderat bakåt och det hade det inte. Första gången det händer mig. Är EBG.
 

Silverfux

Medlem
Hände mig med, hade bokat längst bak i plus rad 8 (syster åkte go på 9 så vi kunde sitta nära ändå) när jag sedan checkade in blev jag satt på 2F.... Varpå större delen av plus bakåt var tom..... Mycket märkligt
 

DHXSTHLM

Medlem
Nu har det funkat ett tag med att man antingen får behålla sin plats eller fått en plats strax bakom vid ändringar, som Diamond, men på sistone har de problem vi såg tidigare återkommit.

Två gånger på en vecka har jag seatats om till allra längst bak, väldigt irriterande.

Tog mig tid att skicka ett mail till diamond-supporten som började med att säga att detta är inte deras bord, men som ändå tog kontakt med någons om gav ett standardsvar om att seating är bara önskemål och att man får ta den plats man får.. tack för den..:confused:

Nåja, kan vara tillfällighet, eller är det fler som har haft samma upplevelser senaste två veckorna?

Hänt mig flera gånger också, är EBD och man undrar ju varför man har en viss status och blir bumpad bakåt i något mittensäte?! Rent logiskt är det ju plötsligt en överbokning av PLUS resenärer som kanske/kanske inte dyker upp vilket resulterar i att de som åker i MINUS blir bumpad bakåt då de behöver flytta skylten några rader längre bak.

Intressant svar du får annars från supporten, många betalar ju ex pengar för att få ett visst säte, innebär det också då att det enbart blir ett "önskemål"?
 

Homer

Medlem
Man borde åtminstone får ett SMS eller en e-post att det skett en förändring
så att man har möjlighet att välja något annat om man vill.
 

Canadien

Medlem
Är ju väldigt bra om de får ordning på seat block för plusresenärer, på bekostnad av antal rader det blir i Go, men man borde ju försöka hålla EBD/G kvar på liknande platser i första hand.
 
Toppen