Senaste nytt

Hilton har öppnat sitt första Curiohotell i Europa

BusinessClass

Redaktör
Hilton har nu öppnat sitt första europeiska hotell i kedjan Curio - A collection by Hilton efter en omfattande av det tidigare Reichshof Hotel. Hotellet har fått en ny look som kombinerar hotellets ursprung i Art-Déco med en modern 2000-tals design. Hotellet ligger mittemot Hamburgs centralstationen och erbjuder 278 rum samt juniorsviter och sviter. I matväg finns nu…
 

Tostarp

Medlem
Måste naturligtvis testas! Har bokat en helg i början av December. Hustrun och jag har alltid saknat fler Hilton i Norra Tyskland och har genomgående bott på det numera borttagna hotellet i Bremen säkert hundra ggr och kan den stan utantill så det ska bli kanon och testa något nytt!

Som Skåning så har man ju bara några timmar i bil till Hamburg. Får bli Lunch i Lubeck på vägen ner.

Ska försöka ta lite bilder och lägga upp en rapport. Hoppas på att bli uppgraderad förstås...
 

ulagun

Medlem
Instämmer, för få Hilton i norra Tyskland.
Kan bli en anledning att besöka Hamburg.
Curio är helt nytt för mig .Vilka Gold/Diamond förmåner gäller på dessa hotell. Frukost, lounge, uppgradering, poäng m.m.
 

JensE

Medlem
Det är exakt samma text under myway på hilton.com för HHG som Hilton, Conrad, Doubletree etc
Upgrade i mån om plats och frukost.
 

Rob_flyer

Medlem
Brukar oftast bo på Radisson i Hamburg men eftersom jag precis blivit HHD valde jag dem istället. Hotellet är fräscht, ligger för mina behov bra till och jag blev uppgraderad till större rum. I rummet hade de i en ishink ställt en liten flaska sekt.:)

De har ingen lounge men frukosten intas i restaurangen. Den var bra men ganska ordinär för att vara Tyskland.

Deras Internet strulade en hel del :( och jag behövde vid ett flertal tillfällen logga in igen. När jag påpekade detta vid utcheckningen sa de att de haft en hel del problem och att deras leverantör jobbar på att lösa dem.


Är priset ok kommer jag nog välja dem nästa gång jag åker till Hamburg.
 
Inga problem med internet när jag var där några veckor sedan. Bra cocktailbar. Bra frukost i den fabulösa restaurangen. Blev uppgraderad till större rum (HHG) och fick en liten flaska sekt.
 
Toppen