Senaste nytt

SAS-plan krossade flygplatsbil på Kastrup

palmen

Moderator
Ser inte alls bra, hela hjulet verkar ju ha givit vika bakåt.
Enligt texten har bilen kört in i planet, ser väldigt konstigt ut när man bara tittar på bilderna hur hjulet har hamnat.
Hoppas det gått bra för föraren.
 

Unicornone

Medlem
Oddsen är väl väldigt höga att det inte pilotens fel... Lite svårt att förstå hur det gått till på när man ser bilden o filmen men det verkar ju som att vingen skalat av hytten och släpat den med sig. Vad som hänt med stället fattar jag inte riktigt. Men det ser ju illa ut för han som körde trucken...
 

SK1989

Medlem
Oddsen är väl väldigt höga att det inte pilotens fel... Lite svårt att förstå hur det gått till på när man ser bilden o filmen men det verkar ju som att vingen skalat av hytten och släpat den med sig. Vad som hänt med stället fattar jag inte riktigt. Men det ser ju illa ut för han som körde trucken...
Enligt Aftonbladet var flygplanet under bogsering från hangaren så antar att det inte fanns någon ombord...
 

KeXx

Medlem
Piloten har inget med detta att göra då han inte ens var ombord... olyckan hände inne på hangarområdet där planet skulle på teknisk service.
Någon har iaf brustit rejält i sitt säkerhetsansvar då vi har väldigt strikta regler på hur och var vi får köra vid flygplanen inne på CPH. Även om han kört pushern så fattar jag inte hur han lyckats hamna under vingen.

Planet det rör sig om är OY-KFC
 
A

Aurora

Guest
Ser ut som det er en eller annen flygplats-bil ved vingen - men venstre landing gear er jo helt vridd bakover? What on earth?

Forøvrig ser det lite pent ut for flygplanet, det står på vingen. Her blir det extensive strukturelle checks og evt. reparasjoner. Akkurat det vi trengte nå, flere CRJ ute :/
 
Toppen