Senaste nytt

Hur gör ni när ni söker visum till Kina ?

Anfield

Medlem
Söker ni direkt till ambassaden eller använder ni mittensrike ?

Tror jag använde dom senast men läste nu att man kan sända direkt till ambassaden !
 

Thornado

Medlem
Jag söker visum här:

Chinese Visa Application Service Center

Det är rent tekniskt sett inte "direkt till ambassaden" då de inte hanterar visumansökan där längre, utan det hanteras nu på detta "Chinese Visa Application Service Center". Jag ser inget behov av att använda någon mellanhand då det är väldigt enkelt att göra allt som behövs själv (framförallt om man bor i Sthlm och har möjlighet att lämna in (boka tid innan på hemsidan för kortare väntetid) och hämta ut visumet där).
 

Mikeswede

Medlem
Söker direkt till Chinese Visa application center. Finns i Göteborg och Stockholm. Föbered din ansökan på nätet först och sedan kort besök för at lämna in ansökan samt pass. oerhört smidigt jämfört med tidigare. Om du gjort något fel hjälper om dig att rätta till det. Visumet hämtas på samma ställe 3-4 dagar senare.
 

ESSA

Medlem
Jag åker till Karlavägen 108 där Visa Application Center ligger, med två foton. Fyller i på plats.
Har hänt att jag fyllt i blankett utskriven på nätet och de precis ändrat blanketten när jag kommit dit. Då fick jag börja om från början.
De har fotoautomat där ifall man bommat foton.
Har aldrig bokat tid, bara gått dit och tagit nummerlapp. Ingen direkt kö de senaste fyra vändorna.
 

MaBe

Medlem
Jag har aldrig sökt turistvisum utan bara businessvisum.
Vi har avtal med Comet Consular Services i Göteborg som även kan fixa turistvisum, men jag antar att det blir dyrare att gå via dom jämfört med ovanstående alternativ.

När skall du till Kina?
Jag bjuder gärna på en fika om jag är på plats då.
 

Voyageur

Medlem
Sedan de flyttade visa application centre till Karlavägen för några år sedan söker jag alltid där. Haft enbart positiva upplevelser med smidiga ansökningar, inga direkta köer samt trevlig personal. Vet inte om mellanhänder kan spara tid om det är av behov, annars skulle jag nog välja karlavägen lätt.
 
Toppen