Senaste nytt

Bogota - Shanghai

Eftersom jag för närvarande bor i Colombia, och kommer resa en hel del i tjänsten till Asien skulle jag behöva lite tips och experthjälp med bästa priser i Business härifrån SA. Man vill ju gärna slippa sitta "10 abreast" på en 30h flygning.. Alla tips emottages varmt!!
  1. Varifrån vill du börja din resa? Bogota (BOG) alt. Barranquilla (BAQ)
  2. Var är din destination? Shanghai (PVG)
  3. När vill/behöver du resa ut? Lämna BOG/BAQ mellan 17-19 Feb 2016
  4. När vill/behöver du komma hem? Lämna PVG tidigast 29 Feb 2016 men flexibel hemresa
  5. Hur länge vill du vara borta? Min 10 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 Vuxna
  7. I vilken kabinklass?
    • Business
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst *A alt. OW
  9. Vad är din budget? (per person): 40,000 SEK, funkar det?? Just nu prel. bokad genomgående på LH i Premium Economy med mellanlandning i FRA (BAQ-BOG-FRA-SVG och SVG-FRA-BOG-BAQ), pris: 3700 EUR, har även kollat lite här på forumet att köpa separata biljetter t.ex. från BOG-STO samt STO-SVG (utnyttja SAS Business Saver etc.). Mycket tacksam för några kloka tips.. Rent generellt verkar ju "problemet" vara biljetter ifrån Colombia till Europa som drar upp priserna.
  10. Vad är det viktigaste för dig?
    • Upplevelsen ombord
    • Biljettpris
    • Självklart även poäng (EBG samt Oneworld Sapphire / LAN Comodoro) och möjligheten att ta en dusch på vägen
    • Och ja, viktigaste framför allt.. Slippa USA på ut/hemresa till varje pris.. Kan faktiskt tänka mig skippa duschen framför det
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
 

Palazzi

Medlem
Du kan inte tänka dig Skyteam? Vet inte hur tidtabellen lirar men Aeromexico borde ju innebära en ganska kort resväg.
 
Tack för tipsen.. Nu är ju Skyteam inte direkt mitt förstahandsval, men måste säga att jag har totalmissat non-stop till Shanghai från Tijuana.. Detta är ju en intressant sträckning i sig även om den bara går 3ggr/vecka.
 
För info, lyckade hitta ett mkt bra alternativ, fick boka två separata biljetter då flygen är med *A och OW:

Iberia (business promo):
BAQ-CLO-MAD-CLO-BAQ
Utresa: 17/2
Hemresa: 2/2
16,000 SEK

Swiss (business promo)
Utresa: 19/2
Hemresa: 1/2
MAD-ZRH-PVG-ZRH-MAD
1700 EUR

Blir ju totalt ca 32,000 SEK, vilket var totalt c:a 5,000 SEK billigare än Lufthansa Premium Economy. Dessutom blir det ett litet tapas stopp i Madrid. Avianca har just nu även business promo ifrån BOG/CLO till Europa.
 
Toppen