Senaste nytt

Var bokar man oneworld fligher med fler än 6 segment?

Swisser

Medlem
Jag har precis kollat in några promotions med oneworld från DUB och CPH och för att maximera antalet TP så kom jag upp i över 6 segment via sökningar på Matrix Airfare Search. Sökningsresultatet inkluderade flighter med såvär AY, BA och AA. När jag sedan försökte boka det hela på AAs, BAs eller olika OTAs webbsidor så var det stört omöjligt, eftersom de som mest accepterar 6 segment.

Hur gör ni när ni bokar OW flyg med fler än 6 segment? Måste man ringa in till AA, BA eller till någon resebyrå eller finns det någon OTA som jag missat som accepterar bokningar med fler än 6 segment?
 
Ring eller hoppa över några segment i sökningen.
Exempel: DUB-LHR-BOS sök DUB-BOS.
Då har du reducerat en plats men får troligen in den på AA!
 

Swisser

Medlem
Jag har redan prövat med att hoppa över några segment för att få max 6 segment vid mina bokningsförsök via AA, BA och olka OTA, men det fungerade inte då jag aldrig fick upp denn rutt och de flyg jag hittat på Matrix.

Bör jag ringa, till AA, BA eller en OTA? Om en OTA, har du bra erfarenhet av någon som du kan tippsa om?
 

gunry

Medlem
Gör bokningen på ett det flygbolaget det är billigast eller där du har ett bonuskort. BA har svenska agenter, om det hjälper. Ser ingen anledning att ringa en resebyrå.

Det är för övrigt oftast mycket mer tidseffektivt att ringa än att hålla på med alla multicity-grejer.
 

AABack2ARN

Medlem
Behöver du verkligen sex segment? Antar att du skriver in varje ben för sig? Det ska du inte behöva göra utan borde kunna slå ihop några ben till en resa som sker via en annan flygplats. Gäller bara att speca tillräckligt noga så att kjust ditt alternativ kommer med i listan över valbara flyg.
 
Toppen