Senaste nytt

Sofitel Budapest?

Något som har bott på Sofitel i denna stad? Några förmåner eller extra uppmärksamhet vid innehav av Guld/Platinum?

Spanar mest in detta då det verkar prisvärt och då jag är Guldmedlem, annars har jag kollat Four Seasons och Boscolo, så erfarenheter från dessa hotell tas även varmt emot.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

bnr

Medlem
Jag har bott där ett par gånger. En gång som statuslös för ett bra tag sedan, en gång som Accor Platinum.
Då hämtade de oss direkt i receptionen och tog oss upp till Executive Floor för privat incheckning i loungen.

Det är väl OK, allmänna ytor ser väldigt bra ut, snygga och lyxiga. Dock känns det som att rummen inte riktigt håller samma klass, kan vara stilen på rummen helt enkelt som är lite mer klassisk bara...

Bra frukost, Nutella hade de uppe i loungen och trevlig personal. Läget är väldigt bra, Four Seasons ligger ju precis bredvid så det är same same lägesmässigt.

Bra transfer (Mercedes S-klass) från flygplatsen med choklad, blåbär och croissanter i bilen. :)
 

HON-II

Medlem
Det går inte att jämföra Sofitel med Four Seasons. Sofitel är flera klasser sämre. Four Seasons Gresham Palace är ett av de bästa Four Seasons i Europa (efter det i Florens) med otroligt väl-renoverade art deco detaljer och en mycket bra bar. Utsikten över Donau och Buda Castle är svår att slå - den bästa i stan. Försök att få ett rum högt upp med balkong. Annars har Kempinski mycket stora och prisvärda sviter och fördelen att Nobu har öppnat en restaurang där som inte är så tokig.
 
Jag vet att man inte kan jämföra dessa hotell. Men som jag skrev så, kollar jag på det eftersom jag alltid behandlats väl som Guld, tidigare Platinummedlem på Sofitel. Tack för tipset, ska kolla in Keminski med ;)
 

MegaFlyer

Medlem
Har bott på Sofitel i Budapest ett tiotal gånger. Hotellet håller hög klass, frukosten är utmärkt och spat är bra. Rummen med utsikt mot floden på fjärde i hörnet är kanske lite slitna då de används och efterfrågas i princip varje dag. Ligger grymt bra nära restauranger som bla Onyx och Divinos. Servicen är på topp och säljchefen Danca Janigova och hennes personal fixar det mesta.
 

MegaFlyer

Medlem
Som tidigare nämnt går inte Four Seasons att överhuvudtaget jämnföra med Sofitel - oavsett om det är i Paris, Sharm-el-Sheik, New York eller Budapest. Som att jämnföra Porsche och Maserati.

Eller har någon en annan uppfattning?
 
Toppen