Senaste nytt

Letar Star Alliance bonusresa till Cancun, Mexico över påsk

  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm, Arlanda
  2. Var är din destination? Cancun, Mexico
  3. När vill/behöver du resa ut? 22-24/3
  4. När vill/behöver du komma hem? Senast 3/4, vill vara borta i minst 7 nätter.
  5. Hur länge vill du vara borta? Minst 7 nätter.
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass?
    • Business
    • Premium Economy
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) 55.000 Eurobonuspoäng (nyttja Amex 2-4-1), skatter och avgifter max 3.000 kr/pers.
  10. Vad är det viktigaste för dig?
    • Antal EB-poäng
    • Skatter och avg
    • Kortare restid
    • Upplevelsen ombord
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
Jag har bokat denna resa (OBS, skatter och avgifter gick i slutändan på 1.278 kr/pers), där tanken från början var att semestra i Colombia. Nu tänkte jag höra med er eminenta forummedlemmar om ni har tips på en annan routing (via Nordamerika) och bolag för att spara in på 30.000 EB-poäng?
 
Utan att ha kollat närmare så är mitt tips att boka business för poäng till Florida och sen hitta separata biljetter sista biten till CUN med tex United för pengar. Finns även lågprisalternativ.
 
Har hittat en resa ARN-FRA-ORD-CUN-IAD-FRA-ARN, med Lufthansa, United, och SAS. Om jag läser ITA matrix rätt så blir det ca 4.000 kr/pers i skatter och avgifter.
Hur står sig Lufthansa mot Avianca i business? Motiverar det ca 5.400 kr mer i skatter och avgifter (samt en besparing på 30.000 EB-poäng)? Värt att nämna är att vi aldrig tidigare åkt longhaul i business.
 
Har hittat en resa ARN-FRA-ORD-CUN-IAD-FRA-ARN, med Lufthansa, United, och SAS. Om jag läser ITA matrix rätt så blir det ca 4.000 kr/pers i skatter och avgifter.
Hur står sig Lufthansa mot Avianca i business? Motiverar det ca 5.400 kr mer i skatter och avgifter (samt en besparing på 30.000 EB-poäng)? Värt att nämna är att vi aldrig tidigare åkt longhaul i business.
Avianca bra men LH är nog bättre, än sålänge.
 
Toppen