Senaste nytt

Optiontown - varierande priser beroende på e-mail

joemume

Medlem
Yes, sådan är deras algoritm. Det verkar, utifrån mina egna erfarenheter, också påverka uppgraderingsmöjligheterna, men nu spekulerar jag fritt utifrån mina egna datapunkter.
 

bnr

Medlem
Yes, sådan är deras algoritm. Det verkar, utifrån mina egna erfarenheter, också påverka uppgraderingsmöjligheterna, men nu spekulerar jag fritt utifrån mina egna datapunkter.
Förstår inte hur/varför de anser sig ha rätt att göra så här?

Förutsatt att deras kostnad är oförändrad oavsett hur många gånger jag som enskild pax blir OTad, så är det väl bättre med en återkommande kund som ger OT en stabil intäkt, än att man ska märka vad de håller på med och bli arg istället?

Och ja, jag är fullt medveten om budord 2 från @agehall... men har svårt att se ett legitimt skäl till denna sorts algoritm.
 

Thornado

Medlem
Även om man nu vill ge nya kunder ett lägre pris för att locka dem att testa OT för första gången, så känns ju dock kombinationen PNR/Efternamn som ett säkrare sätt än mailadress att identifiera en viss person, så det smartare för dem vore ju onekligen att komma ihåg vad de gett för pris till ett PNR inom ett visst tidsintervall.
 
Förstår inte hur/varför de anser sig ha rätt att göra så här?

Förutsatt att deras kostnad är oförändrad oavsett hur många gånger jag som enskild pax blir OTad, så är det väl bättre med en återkommande kund som ger OT en stabil intäkt, än att man ska märka vad de håller på med och bli arg istället?

Och ja, jag är fullt medveten om budord 2 från @agehall... men har svårt att se ett legitimt skäl till denna sorts algoritm.

Om du inte har köpt förut på fake-adressen så låter det ju som ett vanligt erbjudande för att fånga in nya kunder. Och även om utförandet uppenbarligen kunde vara bättre så tycker jag inte det är så anmärkningsvärt.

Om du köpt förut på fake-adressen så tycker de väl helt enkelt inte om dig eller vet att du kan betala...;-)
 

Thornado

Medlem
Testade just på en bokning till Kina jag har i april (ARN-CPH-PEK-CPH-ARN)

Inloggad: (plus/business på longhaul)
ARN-CPH: 46
CPH-PEK: 238/518
PEK-CPH: 231/504
CPH-ARN: 44

Inte inloggad:
ARN-CPH: 41
CPH-PEK: 215/468
PEK-CPH: 208/454
CPH-ARN: 39

Så om man inte är inloggad så är det alltså €5 billigare per ben intra-Skandinavien och på longhaul är det €23 billigare per ben till plus och €50 billigare per ben till C.
 
Toppen