Senaste nytt

Svalbard i februari/mars - Är det några aktiviteter som bör bokas redan nu?

Tonton

Medlem
Vi är tre personer som ska dit mellan den 29/2 - 3/3.

Som rubriken fastslår, är det några aktiviteter som bör bokas redan nu, drygt en månad i förväg, eller fungerar det att boka allt på plats?

Dessutom, vilka aktiviteter rekommenderas att göras under denna årsperioden? Tror jag har läst nästintill allt om Svalbard på forumet, men de flesta verkar ha rest senare på året.

Tack alla!
 

CharlieK

Medlem
Det beror lite på vad ni vill göra? Senast jag var där så bokade jag allting innan, visserligen är det enkelt att boka allt på plats men jag tyckte det var värt att ha saker planerat för varje dag i förväg. Dessutom så var det upphämtning vid hotellet redan vid 07 på morgonen på alla turer jag körde, så vill ni göra något redan första dagen så kan det vara värt att boka så ni inte "slösar bort" den dagen.

Vill du ha tips om bra guider kan jag rekommendera Svalbard Wildlife Expeditions ( Hjem )har bokat med dem flera gånger och alltid haft riktigt bra upplevelser.
 
En skotertur är väl ett måste! Det man verkligen vill göra är det väl bra om man bokar i förväg. Sen är det ju mycket som blir väderberonde där uppe så en viss anpaasning efter det kan behövas.
 
Toppen