Senaste nytt

Dubbla frequent flyer-kort på en resa?

silwer

Medlem
Jag vet att detta varit uppe förut, men jag lyckas inte hitta det nu.

Kan jag vid check-in lägga in mitt EuroBonus-kort för intjäning samt mitt Turkish-kort för förmåner på en SAS-biljett (utgår från ARN)?

Observera att jag inte bara är ute efter loungetillgång med TK-kortet, utan även möjlighet till uppgradering etc.

Är EBS på SAS och Elite (*G) på TK.
 

fcx

Medlem
Jag vet att detta varit uppe förut, men jag lyckas inte hitta det nu.

Kan jag vid check-in lägga in mitt EuroBonus-kort för intjäning samt mitt Turkish-kort för förmåner på en SAS-biljett (utgår från ARN)?

Observera att jag inte bara är ute efter loungetillgång med TK-kortet, utan även möjlighet till uppgradering etc.

Är EBS på SAS och Elite (*G) på TK.

Det ska gå, men det finns många berättelser om att det har blivit fel och omöjligt att rätta till i efterhand.
 

palmen

Moderator
Jag vet att detta varit uppe förut, men jag lyckas inte hitta det nu.

Kan jag vid check-in lägga in mitt EuroBonus-kort för intjäning samt mitt Turkish-kort för förmåner på en SAS-biljett (utgår från ARN)?

Observera att jag inte bara är ute efter loungetillgång med TK-kortet, utan även möjlighet till uppgradering etc.

Är EBS på SAS och Elite (*G) på TK.
Ja det är möjligt, sök på FQTV och FQTS så hittar du en del i ämnet.
Det är dock som att be om problem att försöka med detta, det bästa brukar vara att lägga in det kortet man vill tjäna poängen till och ska man igenom fasttrack eller till lounge så visar man bara kortet där. Uppgraderingar som *G är dock inte direkt vanligt med tanke på att EBG lär gå före.
Det är väldigt få agenter som vet skillnaden på FQTV och FQTS, stor risk att de anger "fel" kort för din poängintjäning. Jag skulle inte riskera något
 

JensE

Medlem
Om man ska tro en av loungevärdarna jag pratade med idag på ARN så ska möjligheten försvinna snart att använda ett kort för förmånerna och ett annat för intjäning.
 

JohanA

Medlem
Om man ska tro en av loungevärdarna jag pratade med idag på ARN så ska möjligheten försvinna snart att använda ett kort för förmånerna och ett annat för intjäning.
Om det stämmer tror jag det är drivet av flygbolagen för att minska kostnaderna. Synd men lika bra det eftersom utbildning för att hantera det saknas.
 

agehall

Medlem
Om man ska tro en av loungevärdarna jag pratade med idag på ARN så ska möjligheten försvinna snart att använda ett kort för förmånerna och ett annat för intjäning.

Jag är skeptisk...

Oavsett så spelar det i praktiken ingen roll eftersom ingen verkar veta vilka magiska kommandon man ska ge systemen för att lägga in FQTS och FQTV så det blir ju bara pannkaka av det.
 
Toppen