Senaste nytt

Ta sig från Heathrow in till London, vad är bäst ?

Andreas.Net

Medlem
Vi skall åka på långweekend nu på sportlovet till London och undrar vad som är det bästa sättet att ta sig från flygplatsen till vårt hotell.

Vi är 5 personer och vi skall bo på Hilton Wembley.

/Andreas
 

Thornado

Medlem
När jag åker till London så tar jag alltid tunnelbanan.
I ert fall så kan det dock vara lite omständigt då ni inte direkt ska till centrala London, utan ut till Wembley. Eftersom Wembley ligger nordväst om stan så behöver ni aldrig åka in i London, utan kan snedda direkt upp dit om ni åker taxi eller Uber.

Uber ger ett fare estimate på 33-43 GBP för resan Heathrow-Wembley med UberXL, vilket får anses vara ett bra pris när ni är 5 personer.
 

agehall

Medlem
Du beställer alltid Uber när du kommer fram, dvs när du är mer eller mindre redo att åka iväg från flygplatsen.
 

fcx

Medlem
Vanliga taxibilar kan kosta skjortan från flygplatsen om man inte ska in till city. Uber låter som ett bra alternativ.

Kolla annars med hotellet om de kan boka upphämtning, det är ofta rätt sjyssta priser på det i London när jag testat.
 

karho

Medlem
Jag glömde naturligtvis själva följdfrågan om det funkar bra och huruvida det är bra och fräscha bilar ?

/A

Jag har bra erfarenheter, alltid vart fräscha bilar. Vid resa från Heathrow har jag blivit hämtad på departureparkeringen, även det har funkat fint. Beställde när jag stod vid väskbandet, fanns gott om bilar i området då.
 
Toppen