Senaste nytt

Söker: Stockholm-Kapstaden i Business class i Dec 2016

dasblom

Medlem
Hej!

Söker en resa för fyra person till Kapstaden under jul/nyår. Är väldigt flexibel med datumen men tänker mig någon gång efter 24:e december och två veckor framåt.

Har redan kollat ITA, Google Flights samt bolags respektive hemsidor, men det verkar inte som man kommer undan med mindre än 100,000kr totalt.

Är det var jag ska räkna med att betala för 4st business dit? Eller finns det möjlighet att få till kring 15.000kr/person? Antar att det kommer komma ett antal kampanjer under året, kanske man kan få tag på någon bra deal då?
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm (Arlanda)
  2. Var är din destination? Kapstaden
  3. När vill/behöver du resa ut? 24:e december +/- 7 dagar
  4. När vill/behöver du komma hem? Senast 16:e januari.
  5. Hur länge vill du vara borta? 2 veckor.
  6. Hur många personer som skall resa? 4 vuxna
  7. I vilken kabinklass? I Business class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Spelar ingen roll.
  9. Vad är din budget? (per person) max 20.000 SEK per person, helst ~15k.
  10. Vad är det viktigaste för dig? Pris i korrelation med restid
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej.
Tack på förhand!

Mvh,

F
 

Senator

Moderator
Hej och välkommen hit. Gällande Sydafrika och Star Alliance är det nog Turkish Airlines och Ethiopian Airlines som oftast är billigast. Du kan även leta Johannesburg och sedan en extra resa mellan JNB och CPT.

15' nivåer finns, men då är det en Qatarrea tror jag du skall satsa på. Ethopian tar 20' per person i dagsläget.

Du behöver vänta till 330 dagar från hemresan som blir väl nästa vecka innan du kan boka.
 

Dr. Miles

Expert
Hej!

Söker en resa för fyra person till Kapstaden under jul/nyår. Är väldigt flexibel med datumen men tänker mig någon gång efter 24:e december och två veckor framåt.

Har redan kollat ITA, Google Flights samt bolags respektive hemsidor, men det verkar inte som man kommer undan med mindre än 100,000kr totalt.

Är det var jag ska räkna med att betala för 4st business dit? Eller finns det möjlighet att få till kring 15.000kr/person? Antar att det kommer komma ett antal kampanjer under året, kanske man kan få tag på någon bra deal då?
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm (Arlanda)
  2. Var är din destination? Kapstaden
  3. När vill/behöver du resa ut? 24:e december +/- 7 dagar
  4. När vill/behöver du komma hem? Senast 16:e januari.
  5. Hur länge vill du vara borta? 2 veckor.
  6. Hur många personer som skall resa? 4 vuxna
  7. I vilken kabinklass? I Business class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Spelar ingen roll.
  9. Vad är din budget? (per person) max 20.000 SEK per person, helst ~15k.
  10. Vad är det viktigaste för dig? Pris i korrelation med restid
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej.
Tack på förhand!

Mvh,

F
Hej och välkommen till BusinessClass, @dasblom! (även om du registrerade i 2013, det är ditt första inlägg. :) )

Jag tror att du är lite för tidigt ute.
Många flygbolag säljer inte längre än 330 dagar framåt från dagen datum.
Om du väntar ett par veckor till tror jag att du får flera alternativ.
 

dasblom

Medlem
Hej och välkommen hit. Gällande Sydafrika och Star Alliance är det nog Turkish Airlines och Ethiopian Airlines som oftast är billigast. Du kan även leta Johannesburg och sedan en extra resa mellan JNB och CPT.

15' nivåer finns, men då är det en Qatarrea tror jag du skall satsa på. Ethopian tar 20' per person i dagsläget.

Du behöver vänta till 330 dagar från hemresan som blir väl nästa vecka innan du kan boka.

Hej och välkommen till BusinessClass, @dasblom! (även om du registrerade i 2013, det är ditt första inlägg. :) )

Jag tror att du är lite för tidigt ute.
Många flygbolag säljer inte längre än 330 dagar framåt från dagen datum.
Om du väntar ett par veckor till tror jag att du får flera alternativ.

Stort tack till er båda för snabbt svar! Och extra tack till Dr.Miles flygrese-mall :)

Då får jag helt enkelt vänta lite och se vad som kommer ut på marknaden.

Gällande Qatar så ser det ut som alla flyg till Kapstaden medför en relativt stor layover. Vet ni om de står för hotel?

Återigen stort tack!
 

adhoc76

Medlem
Stort tack till er båda för snabbt svar! Och extra tack till Dr.Miles flygrese-mall :)

Då får jag helt enkelt vänta lite och se vad som kommer ut på marknaden.

Gällande Qatar så ser det ut som alla flyg till Kapstaden medför en relativt stor layover. Vet ni om de står för hotel?

Återigen stort tack!

Det beror på att julafton är på en lördag. Du behöver åka med QR168 som går kl 17:25 från Stockholm. Då är det kort layover. Men den går inte den 24:e december. Kolla dagen innan, 23 dec exempelvis, så ser du skillnaden.
 

Alf

Medlem
Valet skulle utan tvekan bli Qatar, beroende på att jag undviker Turkish och Ethiopian till varje pris

Om du väljer sena em flyget från ARN blir det bara någon timme i DOH i väntetid. På hemresan kommer man till DOH sent på kvällen så en övernattning behövs. Åker du på en betald biljett bjuder Qatar på övernattning. Jag hade award biljett och får man stå för kostnaden själv.
 

rlager

Medlem
Letar efter detsamma fast 6 platser. Tyvärr gällde Qatar-rean bara till och med den 15/12. Verkar vara rätt utsålt redan på avgångar efter jul. Vi får hoppas på en ny rea i sommar för flighter i december och framåt.
 

dasblom

Medlem
Det beror på att julafton är på en lördag. Du behöver åka med QR168 som går kl 17:25 från Stockholm. Då är det kort layover. Men den går inte den 24:e december. Kolla dagen innan, 23 dec exempelvis, så ser du skillnaden.

Perfekt! Då blir det ju betydligt bättre restid.

Valet skulle utan tvekan bli Qatar, beroende på att jag undviker Turkish och Ethiopian till varje pris

Om du väljer sena em flyget från ARN blir det bara någon timme i DOH i väntetid. På hemresan kommer man till DOH sent på kvällen så en övernattning behövs. Åker du på en betald biljett bjuder Qatar på övernattning. Jag hade award biljett och får man stå för kostnaden själv.

Tack för förtydligande kring när man får övernattning.

Börjar fundera kring om man ska åka premium economy med ner istället med LH eller BA. Har ni några rekommendationer kring det, eller egna erfarenheter?
 
Toppen