Senaste nytt

Taxi New York

inka

Medlem
Premiärresan till New York närmar sig. Någon som kan tipsa mig hur vi smidgast tar oss från Newark flygplats till Long Island City? Vi är fyra vuxna med fyra resväskor och lika många handbagage. Vad kostar taxi och är det bäst/billigast att förbeställa? I så fall tipps på taxiföretag.

Annars vad kostar det att åka tåg? Är det då många byten för att nås Long Island City?

Tack :)
 

agehall

Medlem
Ojojoj, du gör det inte enkelt för dig. EWR till Long Island City är en rejäl resa.

Många förespråkar att man ska åka kollektivt och det är visserligen billigt, men det är inte vad jag hade gjort. Känns sissodär att sätta sig på ett tåg direkt efter en longhaul.

Jag hade istället tagit en SuperShuttle (eller vilken annan sådan tjänst) som helst över till LGA och sedan tagit en Uber/taxi därifrån. Möjligen är det billigare att köra taxi direkt från EWR till Long Island City, men det lär kosta en rejäl slant. Skulle tippa på minst $100.
 

DanielKif

Medlem
När landar ni i Newark?
Tar ni taxi eller buss så tänk på att färden kan ta lååång tid vid rusningstrafik.
Tar du taxi så begär fast pris. På följande sida kan du se vad det bör kosta. Det är olagligt att ta högre taxa än dessa fasta priser. Tänk på att skatt, tullar och dricks tillkommer.
Taxi, Car and Van Service - Ground Transportation - Newark Liberty International Airport - Port Authority of New York & New Jersey

Vill du ta tåg så ta Airshuttlen till tåget först. Kostar $15 vill jag minnas.
Tar du tåget så byt vid Pennstation till lämplig metrolinje.
 
Toppen