Senaste nytt

Vilket hotel i Hilton Group ska man satsa på för en lugn och mysig weekend i Södra Florida?

Foffer

Medlem
Jag och min bättre hälft ska ta en kortis till Florida senare i år och undrar om det är någon som sitter på bra tips/info om vilket hotel som skulle passa för tre nätter med prio på närhet fin omgivning och till god mat. Hotellet får gärna ligga nära vatten

Vi landar på MIA men behöver inte vara just i Miami om det finns bättre platser att spendera tiden på

Jag är HH Diamond så om det finns ett track record av uppgraderingar och andra perks på aktuellt hotell så tas det gärna emot :)
 

Senator

Moderator
@Senator har du erfarenhet av Hilton Miami Downtown?
Ja det har jag. Tyvärr inte bästa Hilton i världen... Ganska slitit och tråkigt. Conrad Miami är bra dock!

Allright, lust att berätta varför? :)

Förlåt, lite snabb i går. Det finns ett antal skäl till detta:
1. Rummen: minsta rummen är väl från 40 kvm och upp. Som HHD har jag som oftast hamnat i en Suite, och som oftast med balkong. Även när det är som dyrast (när jag använder poäng) som t.ex. nyår har jag nästan alltid fått en Suite:
Miami Beach Hotel Rooms | Suites | Hilton Bentley Miami/South Beach
Presidential Suite är den enda jag inte har haft

2. Frukosten: jag älskar frukost och det som inngår som HHD är Full American som är väldigt bra

3. Beach Club: access till Beach Club med härliga sängar, vatten, och ett glas Prosecco varje dag. Kostar oftast $20 per dag i resort fee. Använder du poäng är det gratis, och senast jag betalde med cash för rummen så tog dom bort detta.

4. Service: de små incidenter jag har haft har fixats snabbt och utan tjafs. Oftast kommer det en flaska vin eller skumpa på rummet

5. Läget: du kan välja att sugas in i South Beachs kvällsliv, eller hänga på hotellet. Prime 112 ligger som granne.

Som "Hilton brand" är nog detta min etta i USA.
 

Senator

Moderator
Och nu lite bilder från telefonen:

6429850588395e4f2ba8b152d8c621b6.jpg


31a7f907d8b69831d407e966d826527c.jpg


079cedd55a9c7a49b1887328b96d78f6.jpg


e42ff37f21e03d2c68b6ce2d94e93857.jpg
 

Foffer

Medlem
Ja det har jag. Tyvärr inte bästa Hilton i världen... Ganska slitit och tråkigt. Conrad Miami är bra dock!



Förlåt, lite snabb i går. Det finns ett antal skäl till detta:
1. Rummen: minsta rummen är väl från 40 kvm och upp. Som HHD har jag som oftast hamnat i en Suite, och som oftast med balkong. Även när det är som dyrast (när jag använder poäng) som t.ex. nyår har jag nästan alltid fått en Suite:
Miami Beach Hotel Rooms | Suites | Hilton Bentley Miami/South Beach
Presidential Suite är den enda jag inte har haft

2. Frukosten: jag älskar frukost och det som inngår som HHD är Full American som är väldigt bra

3. Beach Club: access till Beach Club med härliga sängar, vatten, och ett glas Prosecco varje dag. Kostar oftast $20 per dag i resort fee. Använder du poäng är det gratis, och senast jag betalde med cash för rummen så tog dom bort detta.

4. Service: de små incidenter jag har haft har fixats snabbt och utan tjafs. Oftast kommer det en flaska vin eller skumpa på rummet

5. Läget: du kan välja att sugas in i South Beachs kvällsliv, eller hänga på hotellet. Prime 112 ligger som granne.

Som "Hilton brand" är nog detta min etta i USA.

Strålande, det var precis insights som dessa jag var ute efter. Stort tack!!
 

TP12

Medlem
Ja det har jag. Tyvärr inte bästa Hilton i världen... Ganska slitit och tråkigt. Conrad Miami är bra dock!



Förlåt, lite snabb i går. Det finns ett antal skäl till detta:
1. Rummen: minsta rummen är väl från 40 kvm och upp. Som HHD har jag som oftast hamnat i en Suite, och som oftast med balkong. Även när det är som dyrast (när jag använder poäng) som t.ex. nyår har jag nästan alltid fått en Suite:
Miami Beach Hotel Rooms | Suites | Hilton Bentley Miami/South Beach
Presidential Suite är den enda jag inte har haft

2. Frukosten: jag älskar frukost och det som inngår som HHD är Full American som är väldigt bra

3. Beach Club: access till Beach Club med härliga sängar, vatten, och ett glas Prosecco varje dag. Kostar oftast $20 per dag i resort fee. Använder du poäng är det gratis, och senast jag betalde med cash för rummen så tog dom bort detta.

4. Service: de små incidenter jag har haft har fixats snabbt och utan tjafs. Oftast kommer det en flaska vin eller skumpa på rummet

5. Läget: du kan välja att sugas in i South Beachs kvällsliv, eller hänga på hotellet. Prime 112 ligger som granne.

Som "Hilton brand" är nog detta min etta i USA.

Har en resa till Miami inplanerad i oktober, om den nu blir av. Efter att ha sökt en del på forumet så har du övertygat mig om att Hilton Bentley kommer passa oss bäst. Tänkte dock avsluta med två nätter på Key West eller Key Largo (inte varit på någon av dem tidigare). Någon erfarenhet av Hiltongruppen på de destinationerna?

Har gjort av med de flesta hiltonpoängen på en annan resa så får bli revenue med resortfees osv...
 

pswe

Medlem
Har en resa till Miami inplanerad i oktober, om den nu blir av. Efter att ha sökt en del på forumet så har du övertygat mig om att Hilton Bentley kommer passa oss bäst. Tänkte dock avsluta med två nätter på Key West eller Key Largo (inte varit på någon av dem tidigare). Någon erfarenhet av Hiltongruppen på de destinationerna?

Har gjort av med de flesta hiltonpoängen på en annan resa så får bli revenue med resortfees osv...
Har för ett antal år sedan bort på Waldorf nere på Key West. Tror det är omgjort sedan dess och Curio branded nu. Vi gillade läget med soluppgång och inte allt för mycket stök, för solnedgång var det skönare att gå till andra sidan än att bo mitt i kaoset.
 
Toppen