Senaste nytt

Arlanda till New Orleans - hilfe bitte

Magnus_K

Medlem
Hej Alla,

Hoppas allt är bra!
Fick precis information om att jag behöver dra till en kick-off i New Orleans i slutet på feb.
Behöver hjälpa av er experter att hitta ngn skön biljett.

  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm eller Köpenhamn
  2. Var är din destination? New Orleans
  3. När vill/behöver du resa ut? 18:e feb dock senast den 20:e.
  4. När vill/behöver du komma hem? 25:e +2 dagar
  5. Hur länge vill du vara borta? Enligt ovan
  6. Hur många personer som skall resa? 1 vuxen.
  7. I vilken kabinklass? I Business class alt Premium Economy.
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance men One World funkar också.
  9. Vad är din budget? (per person) max 20.000 SEK per person
  10. Vad är det viktigaste för dig? Kort restid så möjligt och bästa möjliga hårdvara (svår kombo jag vet :) ) Finns det något alternativ som ger mycket EB poäng kan dessa tas i beaktning.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Helst inte.
Har kollat på SAS Plus via Chicago, och kanske hoppas på uppgradering via Diamond men som @agehall , säger boka det man vill resa och då går detta emot mina vanliga principer eftersom skulle jag göra det privat så skulle det vara business, men nu är det jobb som har regler som jag kommer tänja lite på..


Tack för hjälpen!

Mange
 
  • Gilla
Reactions: Gus

mjulven

Medlem
Det går att få till business med Lufthansa under dessa datum för 20300 kr med två stopp, en sträcka blir dock inrikes med United. Med United kan du få ner priset till 20055 kr med två stopp dessa dagar. Att flyga med oneworld ser ut att vara dyrare
 

FFS

Medlem
Jag flög arlanda - new orleans för några år sedan via Chicago med sas/united. Funkade bra tidtabellsmässigt då.

Då gick det inga internationella flyg från MSY, förutom möjligtvis till Kanada. Så byte i USA är nog ett måste
 

Magnus_K

Medlem
Precis.
Jag tog sas, eftersom tider och antal stop var helt klart bäst.
Tog upgrade med poäng på ORD turen så det kostade typ 50K EB poäng men värt det.
 
Toppen