Senaste nytt

Asien och USA från 2990kr - Boka senast 31:e jan 2016

crown

Medlem
Bra priser =) Kanske skulle man ta sig en tripp till Boston.

Asiatiskt eller surf & turf? Ta direktflyget österut till Hongkongs bästa Gua Bao eller go west och prova någon av Los Angeles berömda gourmet food trucks. I helgen 29-31/1 har vi riktigt bra priser till USA och Asien. Resperioden är 23/2-28/4 2016. Boka senast 31/1.
 

Attachments

  • Skärmavbild 2016-01-29 kl. 10.38.05.png
    Skärmavbild 2016-01-29 kl. 10.38.05.png
    47 KB · Visningar: 359

Mikael

Medlem
CBP kunde inte bry sig mindre om just detta. Om de skulle ställa frågor så beror det på annat.

Jag har fått en hel del frågor vid immigration i New York när jag bara stannade en natt. Det väckte tydligen en del misstänksamhet. Inga problem att komma in till slut, men blev tagen åt sidan och fick vänta i ett annat rum för en mer ingående utfrågning.
 

Kris

Medlem
Jag har fått en hel del frågor vid immigration i New York när jag bara stannade en natt. Det väckte tydligen en del misstänksamhet. Inga problem att komma in till slut, men blev tagen åt sidan och fick vänta i ett annat rum för en mer ingående utfrågning.
Dito för en weekend i NYC. Igen, inga problem att komma in till sist, men det frågades friskt kring syftet för resan, hur lång flygtur det var fram och tillbaka till Köpenhamn och i förbindelse med det (mellan raderna) hur jag kunde vara så korkad att jag gjorde en sådan tur över en helg. Visst är det härligt att blotta delar av sitt liv till en uniformerad person med en billig webbkamera och pikadoll... :)
 

agehall

Medlem
Jag har fått en hel del frågor vid immigration i New York när jag bara stannade en natt. Det väckte tydligen en del misstänksamhet. Inga problem att komma in till slut, men blev tagen åt sidan och fick vänta i ett annat rum för en mer ingående utfrågning.

Det var garanterat inte enbart din korta vistelse som triggade detta. Jag har flera vistelser då jag varit i USA mindre än 12h och det har aldrig varit föremål för frågor. Däremot kan CBP folket få spel ibland och då kvittar det varför du är där eller hur länge du ska stanna.
 

JensE

Medlem
Det var garanterat inte enbart din korta vistelse som triggade detta. Jag har flera vistelser då jag varit i USA mindre än 12h och det har aldrig varit föremål för frågor. Däremot kan CBP folket få spel ibland och då kvittar det varför du är där eller hur länge du ska stanna.
Precis. Fick "problem" i Dallas då folk i bibelbältet inte kunde förstå hur jag pendlat 5 år till min särbo utan att vara gift.
Det var totalt ofattbart för denna väldigt insnöade agenten.
 
Toppen