Senaste nytt

Inspiration sökes - weekend hösten 2016

Vänner!

Dags att boka en weekend hösten 2016 för mig och frugan. Förra hösten blev det en weekend i Tokyo.

USA brukar vi avverka under längre perioder så det är inte aktuellt då det blir 3 veckor där i mars.

Söker nu inspiration för en weekend typ fyra dagar med resa inräknat dvs ca två hotellnätter på destinationen.

Funderingar finns på Sydafrika, tips, tankar eller idéer mottages gärna. (Allt från flyg, boende och aktiviteter)

Eller förslag på andra destinationer, gärna något lite annorlunda...

Gillar relativt avlägsna resmål även för en weekend.

Let your inspiration flow!
 

olo

Medlem
Ta något av det som är grått på kartan!
Beroende på önskemål om klimat vore Afika söder om Sahara bra eller Mongoliet. ;)
Status - 69 länder/31.94%

visited_countries.php


Asia: 17 - 54.84%
Africa: 6 - 10.71%
Caribbean: 4 - 18.18%
Europe: 26 - 54.17%
Middle East: 6 - 28.57%
North America: 3 - 75%
Pacific: 3 - 15%
South America: 4 - 30.77%
Kan vi besöka alla världens länder 2016? (Karta) | Sida 15 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 

nilsson

Medlem
Brasilien brukar ha bra pris då, om det inte krockar med någon av alla deras sportevenemang. Jag var i Rio i höstas, och det var skönt både i luft och vatten, utan att vara för varmt.
 
Använd gärna mallen som finns tillgänglig - Blir lättare för alla då!

Det ska jag absolut göra när jag ska leta biljetter, nu letar jag mer inspiration i form av kontinent, land, resmål eller upplevelse. Eller har jag missat någon mall även för detta?

Tackar för övrigt för tipsen, Sydamerika kanske kan funka som weekend med lite planering...

Vore förvisso nice att pricka in något orest land från kartan.
 

Airbuspilot

Medlem
New Delhi om du inte varit där. Oerhörda kontraster med ett slags ordnat kaos. Häftigt att bara vara där och se allt och känna dofterna. Ni kan se Red Fort och shoppa annorlunda saker väldigt billigt. Eller ta tåget till Agra och besöka Taj Mahal. Bara upplevelsen på Delhis centralstation en tidig morgon är en upplevelse i sig. Prata aldrig med s.k guider och se upp för skoputsare som kladdar ner skorna för att få jobb. Åk inte riksha utan vanlig taxi med fastställt pris. Bra hotell utanför centrum är Sheraton eller Taj Palace som ligger precis bredvid.
Indien och Delhi är en hisnande upplevelse första gången!

Mvh
 
Toppen