Senaste nytt

Sökes: Stockholm-Mauritius/Maldiverna star alliance första klass

Newyorker86

Medlem
hejsan första gången jag testar detta då jag behöver lite hjälp med bröllopsresa/30års resa :)

  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Mauritius/Maldiverna
  3. När vill/behöver du resa ut? Oktober/November 2016
  4. När vill/behöver du komma hem? Oktober/November 2016
  5. Hur länge vill du vara borta? 1-2 veckor
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? First
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star alliance
  9. Vad är din budget? (per person) 80000 (ev 100000) eurobonus poäng (med amex voucher) så totalt 160000-200000
  10. Vad är det viktigaste för dig? Upplevelse ombord och gärna någon underbar lounge (typ Lufthansa fct)
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
Vet inte har stor chansen på awardplats
Är på denna sträcka så frågar er som vet mer :)

Super tack på förhand. Och tack alla härliga medlemmar som gör detta till Sveriges bästa forum :)
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus
Finns inget bolag vad jag vet som flyger First Class dit ner... Sen är poängsumman du har med en voucher väldigt lite i mått vad denna resa du letar efter. 120 000 poäng behöver du för 2 pers med en voucher T/R till mellan östern i First Class med Star Alliance.

Emirates är nog det ända du kan åka med First Class hela vägen till båda destinationerna. Lufthansa flyger Business Class till Maldiverna vet jag, kanske också till Mauritius.
 

Meazza

Medlem
Sen är poängsumman du har med en voucher väldigt lite i mått vad denna resa du letar efter. 120 000 poäng behöver du för 2 pers med en voucher T/R till mellan östern i First Class med Star Alliance.
Jag tolkar det dock som att trådstartaren har 160,000 poäng att laborera med.
 

Newyorker86

Medlem
Jag tolkar det dock som att trådstartaren har 160,000 poäng att laborera med.
Yes förlåt om jag var otydlig. 160000 totalt alltså plus en voucher.

Gör inget om någon leg är business eller rent av economy plus om det är en kort leg. Huvudsaken att den längsta är first om det går det vill säga :)

Hittade även Bali nu kanske är lättare dit?
 
Yes förlåt om jag var otydlig. 160000 totalt alltså plus en voucher.

Gör inget om någon leg är business eller rent av economy plus om det är en kort leg. Huvudsaken att den längsta är first om det går det vill säga :)

Hittade även Bali nu kanske är lättare dit?
Jag förstår, jag som är lite trött och inte läser ordentligt....

Bali är nog trevligt men dit behövs det 190 000 för 2 pers med en voucher. Kan du inte bara åka iväg själv och njuta i stället, hade varit så mycket lättare att hjälpa dig hitta en resa då ;)
 

Newyorker86

Medlem
Jag förstår, jag som är lite trött och inte läser ordentligt....

Bali är nog trevligt men dit behövs det 190 000 för 2 pers med en voucher. Kan du inte bara åka iväg själv och njuta i stället, hade varit så mycket lättare att hjälpa dig hitta en resa då ;)
Hahahaha kan bli jobbigt att förklara för blivande frun.
Det kan hända att vi kan få ihop 200000 poäng till midsommar ungefär. Om det hjälper till något. Har en hyfsad spend på amex-kortet samt 5 business resor inbokade.
 

Dr. Miles

Expert
Till Male (Maldiverna) kan du flyga t ex:

Stockholm-Frankfurt: Lufthansa Business eller SAS Plus
Frankfurt-Bengaluru: Lufthansa First på LH754 / LH755
Bengaluru-Male: Air India Business på AI265 / AI266

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Det blir ganska lång väntetid i Bengaluru båda riktningar dock.



Inte till Mauritius men till Mahé (Seychellerna) kan du flyga t ex:

Stockholm-Frankfurt: Lufthansa Business eller SAS Plus
Frankfurt-Addis Ababa: Lufthansa First på LH598 / LH599
Addis Ababa-Mahé: Ethiopian Airlines Business på ET879 / ET878

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Det kräver övernattning i Addis Ababa på ditvägen. På hemvägen är ca 4 timmars layover.
 
Last edited:

flum

Medlem
Då var det ju bara det där med att få tag på två award-platser i LH F. Boka LH C direkt till Male och kolla sedan om det går att byta när det närmar sig.
 
Toppen