Senaste nytt

Boka om EuroBonus resa köpt under kampanj?

Jonas C

Medlem
Hejsan,

Jag har en EuroBonus resa bokad i SAS PLUS till Frankfurt den 26-28 Februari, bokade resan under kampanjen i vintras för 15000 poäng. Undrar om det är möjligt att boka om resan till helgen innan, eller måste man betala ett högre poängpris då? Finns tyvärr inte tillräckligt med poäng för resan om den hade kostat ordinariepris.

Har läst att någon lyckats med detta, men det kanske var ett undantag snarare än regel?
 

Jensik

Medlem
Ja, då får du betala normalpoängpris för resan. Jag bokade in en poängresa i Plus till GDN under rean och var tvungen att boka om den, då blev det ordinarie poängpris på resan (både via sas.se samt när jag ringde in om detta), vilket slutade med att jag avbokade och köpte resan med pengar istället.
 

Jensik

Medlem
Ah okej. Så med andra ord omöjligt att boka om om det inte finns tillräckligt med points?
Till samma pris ja, såvida samma rea inte kommer upp igen. På SAS.se fick jag upp att det skulle dras normalt poängpris och när jag ringde och hörde om detta med EBDkundtjänsten sa de detsamma.
Jag var lyckligtvis inte i samma sits som dig @Jonas C (jag hade gott om poäng, men tyckte inte det var värt att betala ordinariepris i poäng för resan).
Ring och hör med SAS, men skulle tippa på att de säger att du saknar poäng för att boka om resan för ordinariepris.
 
Toppen