Senaste nytt

Tips på billigt hotell vid Heathrow alt. i London 23-24 februari

Smuffe

Medlem
Jag letar efter ett billigt hotell, antingen vid Heathrow eller inne i London.
Kommer stanna från kvällen 23/2 till den 24/2.

Alla tips mottages med öppna ärmar. :)
 

fcx

Medlem
Park inn och Radisson blu vid LHR brukar vara väldigt prisvärda om man delbetalar med poäng.

Typ 5000 poäng plus 60 GBP per natt. Gratisbussen stannar utanför.
 

Smuffe

Medlem
Tack för tipset. Ska kolla upp det.
Jag sitter och spanar på Hilton men som är en bit ifrån både Heathrow och centrala London men kostar c:a 85 GBP.

Mercury Heathrow landar på 662kr vilket inte är fy skam. För 760kr ingår frukost men är det värt priset, ni som vet och har bott där?
 
Novotel Heathrow är väldigt bra för en billig peng. Bussen T/R går från samtliga terminaler och kostar 9 GPB T/R. Prövade aldrig frukosten där då jag köpte en rate utan denna, väl planerat då jag intog frukosten i Concorde Room 1 timme efter utcheckning.
 

AABack2ARN

Medlem
Bussen T/R går från samtliga terminaler och kostar 9 GPB T/R.

Är det Novotel längs Bath road? Dvs samma väg där i stort sett alla andra hotell ligger och som går parallellt med runway?

Då skall du inte betala för hoppa-bussen utan ta de vanliga linjebussarna. De är gratis inom flygplatsområdet, inklusive till och från hotellen längs Bath road. De avgår från Heathrow Central (T2+T3) respektive Terminal 5 och är inte bara billigare utan oftast snabbare också. Lite opraktiska om du har mycket baggage det medger jag men annars är de utmärkta. Sök på "Heathrow Free Flow" eller något i den stilen.

Hotellen som inte ligger längs Bath road har jag inte så bra koll på.
 
Är det Novotel längs Bath road? Dvs samma väg där i stort sett alla andra hotell ligger och som går parallellt med runway?

Då skall du inte betala för hoppa-bussen utan ta de vanliga linjebussarna. De är gratis inom flygplatsområdet, inklusive till och från hotellen längs Bath road. De avgår från Heathrow Central (T2+T3) respektive Terminal 5 och är inte bara billigare utan oftast snabbare också. Lite opraktiska om du har mycket baggage det medger jag men annars är de utmärkta. Sök på "Heathrow Free Flow" eller något i den stilen.

Hotellen som inte ligger längs Bath road har jag inte så bra koll på.
Värt när man inte orkade stå och vänta 30 min på söndagskvällen när jag var där.... Det stämmer de är där alla andra hotell ligger.
 

Smuffe

Medlem
Vad vore jag utan detta eminenta forum med er. :)
Jag ska kika in på Novotel, det verkar som att de hade hyggligt pris.
Ska jag komma undan med billigare än exempelvis Mercury relativt centralt i stan så får jag nog även leta efter vägglöss och annat hemskt under sängen. :rolleyes:

@011430121 Det tänkte jag inte på men tack för tipset.

Best Western kommer jag dissa då de är dyrare än vad Hilton är och ligger betydligt mer avlägset.
 

AABack2ARN

Medlem
Värt när man inte orkade stå och vänta 30 min på söndagskvällen när jag var där.... Det stämmer de är där alla andra hotell ligger.

Håller med om att den buss som går till och från T5 (423) inte går lika frekvent så då kan det vara värt att betala för Hoppa-bussarna. Men de går väl inte heller så förbenat ofta om jag minns rätt.

De som går till och från Heathrow Central (dvs T2/T3) är betydligt mer frekventa.
 
Toppen