Senaste nytt

SAS: Heathrow - Arlanda, 23/2 så billigt som möjligt efter kl 19:00

Smuffe

Medlem
Hej igen!

Jag letar efter retur från London till Stockholm med SAS den 23 februari.
Det jag behöver är mina sista två legs för att kamma hem 30K bonuspoäng och klara min challenge.

  • Varifrån vill du börja din resa? London Heathrow
  • Var är din destination? Stockholm Arlanda
  • När vill/behöver du resa ut? 23 februari (Heathrow stänger ju omkring midnatt...)
  • När vill/behöver du komma hem? 23-24 februari (Hur ser det ut på Kastrup? Stänger de på
    natten?
  • Hur länge vill du vara borta? Mitt flyg från Oslo anländer kl 16:25 och jag skulle uppskatta så
    många timmars loungehopping som möjligt innan nästa flight.
  • Hur många personer som skall resa? 1
  • I vilken kaninklass? GO
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? SAS
  • Vad är din budget? (per person) Lägsta möjliga (Diffust, ja... Kom med tips och förslag.)
  • Vad är det viktigaste för dig? Det billigaste priset för en så sen avresa från LHR som möjligt.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Varsomhelst som ger 2 legs.

Bakomliggande historien är att jag jagar 3 t.o.r. / 6 legs för att klara min challenge.
Efter extremt sökande på bl.a. SAS och Momondo har jag hittills bokat följande via Odenresor:

23/2 - SK 2153, 07:15 ARN-GOT 08:15. = 484 SEK
23/2 - SK 443, 09:40 GOT-CPH 10:30. = 504 SEK
23/2 - SK 1458, 11:45 CPH-OSL 12:55. +
23/2 - SK 809, 15:05 OSL-LHR 16:25. = 523 SEK
TOT: 1511 SEK
 

Tonton

Medlem
SK1516 (Avgång 18:40) är den senaste flighten, med byte, man kan ta för att komma hem till ARN samma kväll.
I mina ögon så finns det två alternativ:
1. Du tar SK1516 och flyger isf LHR-CPH-ARN = 1265 SEK
2. Du tar in på en hotellnatt i närheten av LHR och åker dagen efter.

För alternativ 2, så missade du tyvärr precis Accor-rean där du kunde lösa hotelllnatt vid heathrow för £25. Men något runt 800-900 bör nog kunna hittas utan problem. Jag hade personligen valt det alternativ 2, för att faktiskt få ut lite njutning av resan också, och slippa komma hem jättesliten och trött.

Angående Kastrup så överlåter jag någon annan att svara på det.
 

Smuffe

Medlem
Tack @Tonton uppskattar alla tips jag kan få. :)
Jo, jag är inte helt sugen på att ta SK 1516 eftersom det ger mig ytterst lite tid att utforska alla *A Goldlounger som finns. Har ju hört och läst av alla som har åkt över enbart för att fika i en massa timmar. :D
Jag ska försöka ha lite is i magen och se om SAS släpper något på torsdagens Now or Never.

£25 är ju galet billigt... Lite som att jag hittade CPH-OSL-LHR för 525kr vilket är billigare än direktflyget på sas.se

Ha en fortsatt grymt bra dag!
 
Toppen