Senaste nytt

Vilka förmåner som One World Sapphire på landvetter ?

Andreas.Net

Medlem
Hej, jag skall resa med BA till london från Landvetter och jag har just nu ett Air Berlin Topbonus guld, kommer jag kunna nyttja det för att ta mig in i Menzies loungen t ex och så fall även gästa en annan ?

Jag har även ett Diners så jag har redan access men målet är att försöka få in hela familjen (vi är 5 st) till så billig kostnad som möjligt.

om ovanstående gäller så kan åtminstonde 3 st gå in gratis.

Tacksam för svar.
Andreas
 

SvartMjolk

Medlem
Hej, jag skall resa med BA till london från Landvetter och jag har just nu ett Air Berlin Topbonus guld, kommer jag kunna nyttja det för att ta mig in i Menzies loungen t ex och så fall även gästa en annan ?

Jag har även ett Diners så jag har redan access men målet är att försöka få in hela familjen (vi är 5 st) till så billig kostnad som möjligt.

om ovanstående gäller så kan åtminstonde 3 st gå in gratis.

Tacksam för svar.
Andreas

Ja, du kan nyttja det för att komma in i loungen.
 

olo

Medlem
Jag tror inte att BA har köpt in sig på Fast tracken. Har inget minne av att jag har sett deras logga på TV ovanför ingången.
Den brukar, om jag minns rätt, växla mellan SAS, Norwegian, Finnair och AirBerlin.
 

bnr

Medlem
Jag tror inte att BA har köpt in sig på Fast tracken. Har inget minne av att jag har sett deras logga på TV ovanför ingången.
Den brukar, om jag minns rätt, växla mellan SAS, Norwegian, Finnair och AirBerlin.
AB topbonus Gold är bara oneworld Sapphire.
Om jag inte har helt fel så ger inte Sapphire fast track security, utan det är först vid Emerald som man har det.
Ev. ger Sapphire fast track transfer security, det har jag kunnat nyttja på LHR i alla fall.
 

agehall

Medlem
AB topbonus Gold är bara oneworld Sapphire.
Om jag inte har helt fel så ger inte Sapphire fast track security, utan det är först vid Emerald som man har det.
Ev. ger Sapphire fast track transfer security, det har jag kunnat nyttja på LHR i alla fall.

Det stämmer. BA är dock ganska frikostiga med det på LHR.
 

olo

Medlem
AB topbonus Gold är bara oneworld Sapphire.
Om jag inte har helt fel så ger inte Sapphire fast track security, utan det är först vid Emerald som man har det.
Ev. ger Sapphire fast track transfer security, det har jag kunnat nyttja på LHR i alla fall.
I så fall är topbonus betydligt bättre, om man reser med Air Berlin, för de inkluderar fast track redan från Silver.
topbonus.airberlin.com skrev:
To avoid the queues, just switch to the Security Fast Lane. At selected airports topbonus Silver, Gold or Platinum members can go through security checks more quickly, in their own separate section – and leave the queues behind.
 

SvartMjolk

Medlem
Jag har använt TopBonus Gold i fast track på Landvetter, Heatrow och JFK när jag flugit med British Airways. Verkar som jag haft tur:)
 
  • Gilla
Reactions: olo
Toppen