Senaste nytt

Letar biljetter Göteborg - London Hethrow med Star Alliance

Andreas.Net

Medlem
Hej, vi skall åka med familjen till London på sportlovet, de datum vi hade tänkt oss är 18/2 - 21/2, billigast som jag har hittat är BA som flyger direkt, men jag skulle vilja flyga med *A eftersom jag vill utnyttja mitt EBG, dock så är SAS alldeles för dyrt men det kanske kan gå att kombinera olika bolag.

Vi vill helst komma fram någon gång mitt på dagen och åka på eftermiddagen.

/A
 

Dr. Miles

Expert
Det finns priser med Brussels Airlines (SN), Lufthansa (LH) eller SAS (SK) för runt 2.200 SEK per person genomsnitt. (barnrabatt är inräknad).

Priset med British Airways (BA) är ungefär samma nivå och personligen skulle jag ha valt direktflyg med British Airways om jag hade behövt att flyga med familjen.
 

Pho

Medlem
Om endast du har EBG så bör du kanske fokusera på SAS inte så kul om du bara får gästa in en person och lämna resten av familjen utanför...
 

Andreas.Net

Medlem
Det finns priser med Brussels Airlines (SN), Lufthansa (LH) eller SAS (SK) för runt 2.200 SEK per person genomsnitt. (barnrabatt är inräknad).

Priset med British Airways (BA) är ungefär samma nivå och personligen skulle jag ha valt direktflyg med British Airways om jag hade behövt att flyga med familjen.
Ja det lutar nog att det blir BA, kan inte direkt försvara att betala 3-4000 mer bara för att få flyga *A.
 

AABack2ARN

Medlem
12000kr med SK
9200kr med BA och endast handbagage
11000kr med BA och incheckat bagage

Skiljer ju inte så mycket.

Vid första anblick känns 12000kr jättedyrt. Men vid närmare eftertanke är 12000kr för (i praktiken) 4 vuxna och ett barn verkligen så dyrt? Visst går det att hitta billigare men det är knappast på sportlovet SAS och de andra flygbolagen har sina biljetter för 400kr enkel väg. Tror nog att det är lämpligt att inte vänta alltför länge för det riskerar att bli bra mycket dyrare :(
 
Toppen