Senaste nytt

Ombokning av Emirates-biljett

trskial

Medlem
Drar till Bangkok 5 Mars och reser tillbaka natten till Lördag 12 Mars. Nu ser jag att jag har gjort bokningen helt fel:(

När jag loggar in på min bokning och försöker "change flights" med hemresa natten 13 Mars då går det inte för det finns inga platser.

Sorry, there are either no flights available that meet your search criteria or this combination couldn't be priced. Please contact your local Emirates office.

Men när jag gör en vanlig sökning så finns det gott om platser kvar på nattflyget 13 Mars från Bangkok till Dubai vidare mot Oslo och landar på förmiddag Söndag den 13 Mars.

Jag har en Economy Class Saver biljett. Om jag ringer Emirates, går det att göra en ombokning då för mig och min polare? Att vi flyger hem 13 Mars istället för 12 Mars? Eller måste jag boka en helt ny biljett och går därmed miste om nästan 10,000 kronor? Tilläggas bör är att biljetten bokade jag i Onsdags.
 
Last edited:

Bryant

Medlem
Bumpar tråden då jag behöver hjälp med en ombokning för Emirates.

Drar till Bangkok 5 Mars och reser tillbaka natten till Lördag 12 Mars. Nu ser jag att jag har gjort bokningen helt fel:(

När jag loggar in på min bokning och försöker "change flights" med hemresa natten 13 Mars då går det inte för det finns inga platser.

Sorry, there are either no flights available that meet your search criteria or this combination couldn't be priced. Please contact your local Emirates office.

Men när jag gör en vanlig sökning så finns det gott om platser kvar på nattflyget 13 Mars från Bangkok till Dubai vidare mot Oslo och landar på förmiddag Söndag den 13 Mars.

Jag har en Economy Class Saver biljett. Om jag ringer Emirates, går det att göra en ombokning då för mig och min polare? Att vi flyger hem 13 Mars istället för 12 Mars? Eller måste jag boka en helt ny biljett och går därmed miste om nästan 10,000 kronor? Tilläggas bör är att biljetten bokade jag i Onsdags.

Enligt Emirates regler kan du inte ändra denna biljett. Har du tur och pratar med rätt person kanske de kan ändra den åt dig, men jag tror du ska förbereda dig på att köpa en ny biljett.
 

trskial

Medlem
Så dom kan inte göra ombokning och sen belastar dom mitt kort med mellanskillnaden från den gamla biljetten till den nya?
 
Maila: eksweden@emirates.com

Då får du åtminstonde vettigt folk som brukar va hjälpsamma. Ringer du eller mailar vanliga central reservation är de en "Dead End"

Har själv kunnat ändra biljetten mot att jag går upp något steg i bokningsklass. Iof har de varit lite mer flexibla Eco eller bara business biljetter.
 

trskial

Medlem
Saken är den jag har bokat hotell för utcheckning 12 Mars och vi flyger 12 Mars på natten. Jag har betalat för en natt när vi inte bor där. Tanken från början var:

Avresa 5 Mars
Hemresa 13 Mars (natten mot Söndag)

Men nu bokade jag hemresa natten till Lördag 12 Mars. Nu får vi sex hela dagar i Bangkok istället för sju:(

Nu har jag mailat iaf så vi får se. Återkommer med vad svaret blev.
 
Då hade jag hellre försökt kontakta hotellet och säga att du gjort fel med bokningen, sedan acceptera att semestern blev 1 dag kortare.
Tror det är lättare att få det ändrat med hotellet, om du spelar korten rätt.
 
Håller med Andreas här, ändra hotell kan va lättare än att boka om en hel flygbiljett. Samtidigt kan jag tycka att 7 dagar i Bangkok är för länge, 3 dygnt brukar räcka om man varit där förut, iof kanske du inte varit de? Förutsätter att 75% av sveriges befolkning varit i Thailand...
 

trskial

Medlem
Första gången i Bangkok för mig och min polare;)

Ska se som sagt vad Emirates säger. Annars sänder jag bara ett mail hotellet och frågar om det är möjlig att checka ut 11 Mars istället för 12 Mars. Jag gjorde förresten hotellbokningen via Agoda och på min "voucher" står det

"Denna bokning är inte återbetalningsbar och kan inte ändras".
 
Toppen