Senaste nytt

Årskort, halvårskort eller enstaka resor?

Ricci

Medlem
Jag har ett problem som jag behöver att få råd med.
Om någon vecka skall jag börja pendla veckovis till Stockholm (från MMX/CPH) i 18-24 månader och min chef har föreslagit att jag skall skaffa ett årskort.
Problemet är att min nya Eurobonusperiod börjar i maj och jag sedan länge redan fixat diamant till min nya Eurobonusperiod.

Vad blir bäst att skaffa...årskort, halvårskort eller att resa enstaka resor fram till maj månad, eller finns det bättre alternativ?
 

jsn

Medlem
Jag är inte säker på att jag förstår vad som är själva problemet? Är det att du inte får någon automatisk uppgradering till högre nivå, man blir per automatik EBG när man köper ett årskort, då du redan har EBD?
 

Agö

Medlem
Jag har ett problem som jag behöver att få råd med.
Om någon vecka skall jag börja pendla veckovis till Stockholm (från MMX/CPH) i 18-24 månader och min chef har föreslagit att jag skall skaffa ett årskort.
Problemet är att min nya Eurobonusperiod börjar i maj och jag sedan länge redan fixat diamant till min nya Eurobonusperiod.

Vad blir bäst att skaffa...årskort, halvårskort eller att resa enstaka resor fram till maj månad, eller finns det bättre alternativ?
Ska du inte pröjsa själv är det väl bara att köpa ett årskort. Kan ju ge dig en skjuts mot Pandion. Köpenhamn-Stockholm är väsentligt dyrare än Malmö-Stockholm.
 

Ricci

Medlem
Jag är inte säker på att jag förstår vad som är själva problemet? Är det att du inte får någon automatisk uppgradering till högre nivå, man blir per automatik EBG när man köper ett årskort, då du redan har EBD?
Det är kanske en tankevurpa från min del, men summerat...tjänar jag på att vänta med ett årskort/halvårskort tills min nya period?
 

Ricci

Medlem
Ska du inte pröjsa själv är det väl bara att köpa ett årskort. Kan ju ge dig en skjuts mot Pandion. Köpenhamn-Stockholm är väsentligt dyrare än Malmö-Stockholm.

Det är företaget som betalar eller indirekt är det kunden som jag skall vara hos..:)

Edit: MMX-ARN kostar 150' plus taxi 850kr t/r och CPH-ARN 210' plus tåg 180kr t/r.
 

flum

Medlem
Japp, men också den nya saken att om tåget från Hyllie är mer än 6 min försenat så stannar inte tåget på Kastrup.....

Det lutar lite att det blir en test med ett halvårskort MMX-ARN...
...sen helårskort från CPH i augusti. Då har nog id-situationen löst sig.
 
Toppen