Senaste nytt

Hjälp med bonusresa från Asien till Sydney

011430121

Medlem
Jag har mycket EB poäng och jag tänkte resa från Asien till Sydney i månadsskiftet juli/augusti 2016 och vara i Sydney i ca 4-5 dagar.

Tanken är att åka på SAS C klass erbjudanden till någon av deras destinationer i Asien ( betala biljetten för att få poäng för att behålla EBD 2017) för att sedan utgå därifrån med bonusresan.

Jag har sökt resa Tokyo-Sydney men får inte upp direktflyg med ANA som har awardplatser söker Hong Kong-Sydney och då får jag upp TG men det blir väldigt lång restid, hur långt stopp får man ha på EB poängresa i t.ex. BKK. är det 23,59?
Vill helst ha en F biljett.

Tacksam om någon kan hjälpa mig med detta eller ge ett bra förslag hur man kan hitta biljetter.
Jag har sökt på Uniteds hemsida för att hitta awardbiljetter men det har inte givit något bra svar på min fråga.
 

Dr. Miles

Expert
hur långt stopp får man ha på EB poängresa i t.ex. BKK. är det 23,59?
Upp till 24:00 men inte över (24:01 eller mer).
Vill helst ha en F biljett.
Då finns det ett enda alternativ. THAI First.
Väldigt svårt att hitta Singapore Airlines First class award på deras Boeing 777-300 (utan ER).

Jag har mycket EB poäng och jag tänkte resa från Asien till Sydney i månadsskiftet juli/augusti 2016 och vara i Sydney i ca 4-5 dagar.

Jag har sökt resa Tokyo-Sydney men får inte upp direktflyg med ANA
Om du pratar om en plats så finns det plats på 2016-AUG-03 från Sydney till Tokyo Haneda.

Screenshot20160124_01.png
 
Last edited:

fcx

Medlem
Jag har mycket EB poäng och jag tänkte resa från Asien till Sydney i månadsskiftet juli/augusti 2016 och vara i Sydney i ca 4-5 dagar.

Tanken är att åka på SAS C klass erbjudanden till någon av deras destinationer i Asien ( betala biljetten för att få poäng för att behålla EBD 2017) för att sedan utgå därifrån med bonusresan.

Jag har sökt resa Tokyo-Sydney men får inte upp direktflyg med ANA som har awardplatser söker Hong Kong-Sydney och då får jag upp TG men det blir väldigt lång restid, hur långt stopp får man ha på EB poängresa i t.ex. BKK. är det 23,59?
Vill helst ha en F biljett.

Tacksam om någon kan hjälpa mig med detta eller ge ett bra förslag hur man kan hitta biljetter.
Jag har sökt på Uniteds hemsida för att hitta awardbiljetter men det har inte givit något bra svar på min fråga.

Ett tips som kanske inte är vad du tänkt dig. Har du tittat på SAS nuvarande kampanj till USA i business? Kanske läge att boka biljetten dit, och ta en awardresa därifrån för att hitta alternativa möjligheter?
 

011430121

Medlem
Ett tips som kanske inte är vad du tänkt dig. Har du tittat på SAS nuvarande kampanj till USA i business? Kanske läge att boka biljetten dit, och ta en awardresa därifrån för att hitta alternativa möjligheter?
Tack @fcx har tänkt på det, men har redan 5 USA resor inbokade under 2016, men om jag inte hittar något så blir det så.
Ser ut som TG har bra award tillgång till SYD i juli/augusti och då blir det SAS till HKG och sedan TG i värsta fall så blir det i C som jag får åka
 

Glenn E

Medlem
Om du tar dig till Manila först med Cebupacific för 761 HKD inklusive bagage och börjar din bonusresa därifrån så slipper du bränsletillägget.
Det går att åka Singapore Airlines business till Bangkok därifrån via Singapore.
Då kan du få 23 timmar i Bangkok och sedan Thai första klass därifrån till Sydney.
Jag vet inte om Eurobonus tillåter att man påbörjar resan i Sydostasien och avslutar resan i Fjärran östern zonen.
Om de tillåter det kan du ju åka så här:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Eller så kan du åka så här så får du med dig Singapore Airlines första klass till Jakarta.
Några dagar i veckan har Thai en sen avgång från Jakarta


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Om du tar dig till Manila först med Cebupacific för 761 HKD inklusive bagage och börjar din bonusresa därifrån så slipper du bränsletillägget.
Det går att åka Singapore Airlines business till Bangkok därifrån via Singapore.
Då kan du få 23 timmar i Bangkok och sedan Thai första klass därifrån till Sydney.
Jag vet inte om Eurobonus tillåter att man påbörjar resan i Sydostasien och avslutar resan i Fjärran östern zonen.
Om de tillåter det kan du ju åka så här:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Idén är säkert bra men @011430121 skriver att restiden på Hong Kong-Bangkok-Sydney är lång, i så fall är det inte överkurs för @011430121 att resa Hong Kong-Manila-Singapore-Bangkok-Sydney / / Sydney-Bangkok-Hong Kong?
söker Hong Kong-Sydney och då får jag upp TG men det blir väldigt lång restid, hur långt stopp får man ha på EB poängresa i t.ex. BKK. är det 23,59? Vill helst ha en F biljett.
 

011430121

Medlem
Tack för all hjälp, det blev någonting mitt i mellan.
Åker ut ARN-HKG med SAS och retur NRT-CPH-ARN
Award bokning HKG-BKK i F och på resan till NRT blev det "bara" i C fanns inga biljetter i F
Kommer att följa @fcx råd och boka en F från Europa till Sydney i senare i höst.

Tack för hjälpen @Dr.Miles
 
Toppen