Senaste nytt

Singapore Airlines öppnar Singapore-Canberra-Wellington fr o m 2016-SEP-20

Dr. Miles

Expert
Singapore Airlines har nyligen annonserat att de skall öppna Singapore-Canberra-Wellington fr o m 2016-SEP-20.

Singapore Airlines B772.jpg
(Foto: Singapore Airlines Media Centre)

Linjen kommer att trafikeras fyra gånger i veckan med Boeing 777-200 med 38 stolar i Business class och 228 stolar i Economy class.
De kallar denna linjen "Capital Express" med hänvisning till att linjen ansluter tre länders huvudstäder.


Tidtabell: fr o m 2016-SEP-20

.2.4.67
SQ291
Singapore 23:00 - Canberra 08:35+1 / 09:50+1 - Wellington 15:05+1

1.3.5.7
SQ292
Wellington 20:15 - Canberra 22:05 / 23:30 - Singapore 23:00 - 05:50+1


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Mellan Canberra och Wellington är Fifth freedom right flight så det går att boka / flyga endast på denna sträcka och Singapore Airlines är första flygbolaget som trafikerar sträckan.

Källa: 'Capital Express' Service To Connect Singapore, Canberra & Wellington
 
  • Gilla
Reactions: olo

Fredrik

Medlem
Intressant val. Jag skulle tro att Singapore - Canberra borde kunna vara ett bra val för folk som ska till eller från utkanterna av såväl Melbourne som Sydney. Är mer osäker på förlängningen till Wellington men får de det att funka så är de bara att gratulera.
 

Dr. Miles

Expert
Intressant val. Jag skulle tro att Singapore - Canberra borde kunna vara ett bra val för folk som ska till eller från utkanterna av såväl Melbourne som Sydney. Är mer osäker på förlängningen till Wellington men får de det att funka så är de bara att gratulera.
Personligen tycker jag att det är smart drag av Singapore Airlines.
De behöver inte att konkurrera med Emirates på denna rutt. Emirates flyger varken till Canberra eller till Wellington.
Utöver vanlig folk finns det säkert en hel del diplomater och deras familj som kan nyttja linjen, istället för att flyga via Sydney eller Auckland som de gör nu.
 

Dr. Miles

Expert
Eftersom de skriver "retrofitted Boeing 777-200s" misstänker jag att det är (relativt) nya regional Business class kabin. (= ej full flat)

Singapore Airlines regional Business class stolar på Boeing 777-200:
singapore-airlines-business-bkk-sin_17-jpg.13745

singapore-airlines-business-bkk-sin_34-jpg.13746

(Foto: Dr. Miles)
 

olo

Medlem
Kan ju vara ytterligare en möjlighet för bonusbiljetter också.
Om det dessutom går att åka hela vägen på ett segment räcker de åtta längre.

Tycker mig ha sett många i tråden med bokningar som inte kommit hela vägen till Nya Zeeland för att segmenten tagit slut.
 
Toppen