Senaste nytt

Tips hyrbil i Frankrike

Ska hyra bil 14-28 Juni i Frankrike.
Hämta ut i närheten av Nice (eller Cannes) och ska lämnas tillbaka på samma ort.

Finns det något bolag som sticker ut som 'bättre' eller är det typ sak samma av de stora? Alla som ska köra är 25+ och har haft körkort 5+ år.

Har ingen status hos något bolag.
Finns det någon bra aktiv kampanj eller liknande just nu?

Annat bra att veta?

När det gäller hyrbilar så ligger min kunskap i botten dessvärre så lite hjälp uppskattas.
 
Last edited:
+1
Funderar på samma sak men tänkte utgå från Paris

Vi kommer bo hos en kompis föräldrars lägenhet utanför Cannes och fokusera mer på matcherna i Nice, Marseille och ev Toulouse.

Kan ingenting om hyrbilar, vilka som är bäst och ha och göra med osv. :)

Vet att sixt håller på med massor av skumheter, försöker kräva höga summor för påhittade skador osv så de bolaget undviker vi nog.

Hertz är väl bra men riktigt dyra?
Avis? Europcar?

Bonusprogram?
 
Last edited:
Såg att Europcar hade riktigt roliga bilar, Porsche Panamera och Tesla Model S.
Dock 'lite' över budget eftersom jag reser med vad vi kan kalla 'A-B personer' så det är låg budget som gäller, typ max 500€ för 14 dagars hyra exkl drivmedel.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Värt att notera är att roliga bilar oftast inte har fria mil och därmed inte är så bra deal om man ska köra runt lite.
 
Värt att notera är att roliga bilar oftast inte har fria mil och därmed inte är så bra deal om man ska köra runt lite.

Var 3.500km på de 'roliga' bilarna så det räcker och blir över.
Dock får vi nöja oss med en budget bil den här gången, om inte jag sponsrar men det har jag ingen lust med. :p

I vilket fall, finns det någon sökmotor som man kan jämföra? t.ex flygresor.se fast för hyrbilar?
Kan man använda till exempel kayaks funktion för hyrbilar för bra resultat? :)
 

agehall

Medlem
Inte illa! Det brukar vara med betydligt mindre än så.

Testa kayak om du vill jämföra lite och få en generell uppfattning om alternativen.
 
Inte illa! Det brukar vara med betydligt mindre än så.

Testa kayak om du vill jämföra lite och få en generell uppfattning om alternativen.

Det jag känner mig försvunnen i är denna djungel av försäkringar och tillval? Känns som de vill lura på en massor utav extra.
Vad är det man bör ha och vad kan man skippa? Givetvis vill vi inte stå där och behöva betala för en ny bil om nu en olycka skulle vara framme men man vill inte bli lurad och betala för massor utav extra krims och krams som bara gör att priset sticker iväg..
 

agehall

Medlem
Jag vet faktiskt inte vad man behöver i EU - tycker det mesta borde ingå.

En sak man ska se upp med är dock GPS. Om man hyr en sådan kostar dr oftast skjortan. Köp en app till telefonen istället.
 
Detta från sökresultat på kayak:

Premium (Mercedes-Benz C-Class or similar)
Automatic transmission, Air-conditioning
Tue, Jun 14 to Tue Jun 28 2016 (14 days)
FREE with your car
Unlimited Mileage
Free Cancellation

The booking will be charged in USD, the daily rate is $54.52 USD including taxes.

Total Cost
$763.28
Not charged until pick up
Rental Car Damage Protection - No (detta kostade 135$ extra, behövs detta? Känns som efter vad jag fått fram via google så säg totalt ca 900$ allt som allt).


När jag sökte på Avis.com så fick jag upp detta för Mercedes-Benz C-Class or similar:
Estimated Total (SEK) 24 231,49

För samma datum! Hur kan det skilja så mycket?
 
Toppen