Senaste nytt

ANA öppnar Tokyo Narita-Phnom Penh fr o m 2016-SEP-01

Dr. Miles

Expert
ANA publicerade nyligen att de skall öppna Tokyo Narita - Phnom Penh i Kambodja fr o m 2016-SEP-01.
Linjen kommer att trafikeras dagligen med Boeing 787 som har 42 stolar i Business class, 198 stolar i Economy class.

3169-lang-multi.jpg

(Foto: ANA Press release)

Tidtabell: fr o m 2016-SEP-01

1234567
NH817
Tokyo Narita NRT 10:50 - Phnom Penh PNH 15:10 788

1234567
NH818
Phnom Penh PNH 22:50 - Tokyo Narita NRT 06:45+1 788


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

ANA Boeing 787-8 med 240 stolars version är utrustad med ANA Business Cradle. Vilket är bättre än Recliner stol men lite begränsad lie flat stol.

ANA BUSINESS CRADLE.jpg
(Foto: ANA Press release)


ANA planerar också att öppna Tokyo Narita-Wuhan fr o m april 2016 men de har inte fått lokala myndigheters godkännande än.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Press Release | ANA
 

Dr. Miles

Expert
Lång layover i PNH, nästan 8 timmar.
Jag antar att ANA inte har någon ledig slottid på eftermiddag från Tokyo Narita.

Jag tror inte att ANA kommer att köra någon fifth freedom right flight från Phnom Penh.
Om de fanns mycket handel med Laos, skulle de ha kunnat flyga Tokyo-Phnom Penh-Vientiane men mindre troligt.
 

Kricka

Medlem
Jag reagerade också på att kärran står då länge i PNH - den skulle ju kunna gå
vidare till t.ex. BKK eller VTE och vända där ?
 

Dr. Miles

Expert
Jag reagerade också på att kärran står då länge i PNH - den skulle ju kunna gå
vidare till t.ex. BKK eller VTE och vända där ?
Till Bangkok är helt uteslutet och Till Hanoi, Ho Chi Minh, Manila och Yangon finns det redan direktflyg så Vientiane eller Siem Reap är möjliga alternativ.

Om ANA skulle flyga Tokyo-Phnom Penh-Siem Reap, skulle det inte gå att flyga endast på Phnom Penh-Siem Reap.
 
Toppen