AABack2ARN
Medlem
Mycket läsvärt! Undrar som sagt om något ändrats sedan detta skrev, dvs om SAS tog åt sig något av slutsatserna?
Om de fortfarande använder sig av metoden att enbart ersätta med Traffic Variable Cost så får ju flygbolagen inom SAS Group idag ersättning för en kopp kaffe och en dagstidning för en bonusresa i SAS Go till Sydeuropa. Samt, givetvis, de intäkter eventuella ombordköp inbringar. Eller tror ni bränsletilläggen inkluderas här?
Detta medan de betalar ett högre pris för bonuspoängen för en revenuepassagerare som flyger till Sydeuropa jämfört med inrikes. Jag antar att clearingen mellan flygbolag inom allianserna ersätts något mer frikostigt än så..?
Också intressant att notera att de fyra flygbolagen (DK, NO, SE och International) alla ser olika problem och lösningar även i denna fråga... Och att flygbolagen inte ser vitsen med EuroBonus utan enbart är ute efter att maximera vinsten här och nu kan ju alla vi som undrar varför man inte får mer uppmärksamhet ombord som EBG jämfört med EBB intyga...
Om de fortfarande använder sig av metoden att enbart ersätta med Traffic Variable Cost så får ju flygbolagen inom SAS Group idag ersättning för en kopp kaffe och en dagstidning för en bonusresa i SAS Go till Sydeuropa. Samt, givetvis, de intäkter eventuella ombordköp inbringar. Eller tror ni bränsletilläggen inkluderas här?
Detta medan de betalar ett högre pris för bonuspoängen för en revenuepassagerare som flyger till Sydeuropa jämfört med inrikes. Jag antar att clearingen mellan flygbolag inom allianserna ersätts något mer frikostigt än så..?
Också intressant att notera att de fyra flygbolagen (DK, NO, SE och International) alla ser olika problem och lösningar även i denna fråga... Och att flygbolagen inte ser vitsen med EuroBonus utan enbart är ute efter att maximera vinsten här och nu kan ju alla vi som undrar varför man inte får mer uppmärksamhet ombord som EBG jämfört med EBB intyga...