Senaste nytt

Erfarenheter av Conrad London St. James?

Agö

Medlem
En kortrecension av det bästa hotell jag bott på i London. Att Conrad London St. James skulle vara ett utmärkt val hade jag förstått efter recensionerna på t.ex. Flyertalk (se tråden i första posten) och från andra internetbaserade källor.

Vi bodde två nätter på hotellet under nyårshelgen med incheckning den 30 december och utcheckning den 1 januari. Jag hade valt ett s.k. "King Grand Deluxe Room" under rean. Priset för rummet låg på hisnande (tycker jag) £371 per natt och då var det ändå på Winter Sale. Men det är klart, nyår är nyår och London är London. Kikade på priserna några dagar innan vi flög till London, då låg billigaste rumskategorin på drygt £700/natt.

Jag hade också kikat på möjligheterna till ev. uppgradering som HHG. Jag förstod dock att det var kört då hotellet inte ville sälja några rum på Executive-nivå eller högre. Mycket riktigt blev det ingen uppgradering men vad gör väl det med ett rum som överträffade mina förväntningar.

Jag erbjöds att checka in online och därtill välja rum. Rum 612, ett hörnrum med utsikt mot St. James' Park tunnelbanestation fick det bli, återigen efter rekommendationer. Smidigt att enkelt kunna välja rum i förväg enligt min mening.

Lite mer stökigt blev det med transfer från Heathrow. Vi visste att District och Circle Line inte gick den 30/12 pga. spårarbeten. Det blev därför till att ta Piccadilly Line till Green Park och byta till Victoria. I rusning. Lyckligtvis hade vi bara handbagage att släpa på. Från Victoria tog vi en promenad på ca. 10 minuter till hotellet.

Väl på plats blev vi väl omhändertagna. Fick som guld det vanliga erbjudandet om frukost eller dubbla poäng. Det blev frukost den här gången och därtill för två (efter lite dividerande receptionisterna emellan). Rum 612 var redo och vi kunde checka in enligt plan. Lounge frågade jag inte om, vi hade inte ambitionen att hänga där under nyårshelgen. Välkomstgåvan var en fruktskål modell mindre.

Rummet var extremt fräscht och kändes sprillans nytt (hotellet är vad jag förstår inte heller särskilt gammalt). Badrummet, i sedvanlig Conrad-anda, lyxigt men smakfullt. Sängen, liksom kuddar och täcke, var makalöst skön och rummet i sig mycket rymligt. Därtill en heltäckningsmatta som kändes fräsch (till skillnad mot många andra Londonhotell), en väl påfylld minibar, en TV modell större, arbetsyta och vilstol.

Första morgonen skulle vi äta frukost i restaurangen. Väl nere var det kaos eftersom frukost endast serverades fram till kl. 10 och alla hotellgäster uppenbarligen beslutat sig för att äta vid denna tid. Vi tog därför erbjudandet att äta frukost i Lobby Lounge (utan kostnad) vilket var ett klockrent val. Vi var i princip de enda gästerna där och fick en personlig service. På nyårsdagen beställde vi kontinental frukost till rummet (se bild). Ingen roomserviceavgift för detta.

Slutligen: det är sällan jag bor på hotell med bättre internetuppkoppling än vad jag har hemma. Som HHG fick vi gratis tillgång till hotellets snabba nätverk utan spärr för antal maskiner, klockrent.

Rekommenderas varmt. Priset må smärta en aning men det är ett riktigt bra val med utmärkta förbindelser.

Lite bilder på det:

December 2014 198.JPG

December 2014 199.JPG

December 2014 200.JPG

December 2014 201.JPG


December 2014 202.JPG


December 2014 203.JPG


December 2014 204.JPG


December 2014 205.JPG


December 2014 207.JPG


December 2014 208.JPG


December 2014 209.JPG


December 2014 210.JPG


December 2014 225.JPG
 
Tak for gennemgang og billeder @Agö, det ser utroligt lækkert ud. Jeg kan rigtigt godt lide Conrad-stilen og synes generelt de holder en utrolig høj standard - det ser ud til at det også er tilfældet her.

Så er det med at jage skarpe priser på Conrad næste gang man er på de kanter :)
 

Resenären

Medlem
Tack för en utförlig och bra rapport. Nu är det ett antal år sedan jag bodde vid St James's i London och undrar därför om detta Conrad ligger i närheten av (fd?) The Cavendish på Jermyn Street?
 

Agö

Medlem
Tack för en utförlig och bra rapport. Nu är det ett antal år sedan jag bodde vid St James's i London och undrar därför om detta Conrad ligger i närheten av (fd?) The Cavendish på Jermyn Street?
Nej, detta ligger på södra sidan om St. James's Park, granne med New Scotland Yard. Detta är alltså f.d. IC Westminster. Övertogs av Hilton under hösten 2014 och vad jag förstod så öppnade det så sent som hösten 2012.
 

Agö

Medlem
Nu blev det en ny bokning här sista helgen i februari. Var lite inne på Shangri-La @THE Shard men väl i hamn med Hilton Diamond vägde fördelarna med Conrad över denna gång.
 
Toppen