Senaste nytt

Vilka Star Alliance förstaklasslounger "får man inte missa" och när får man tillgång till dem?

Jag planerar för närvarande in en Star Alliance awardresa till sydostasien via nordostasien och vill naturligtvis maximera upplevelsen och försöka besöka alla de bästa loungerna. Jag undrar därför vilka förstaklasslounger man inte "får missa" på en sådan resa och jag undrar när man får tillgång till dem? Får man t ex tillträde även vid landning eller enbart vid avresa? Finns det fler specialfall som man bör källa till som t ex FCT (First Class Terminal) i Munchen/Frankfurt där man får tillgång till båda två om har en Lufthansa förstaklassavgång samma dag?
 

Senator

Moderator
Singapore Airlines Private Room (SIN)
Swiss First Class Lounge (ZRH/GVA)
Thai First Class (BKK)

Annars vet jag inte vad de som har åkt med ANA och Asiana tycker om deras erbjudande.

Gällande tillgång: avresa på de respektive bolag är klart. Om det menar ankomst eller transit är oklart. Oftast är det ok med access om du reser vidare med samma flygbolag i en lägre klass. Ankomst beror på om flöde tillåter access.
 

Jonas C

Medlem
Veckans Lufthansagruppens konspirationsteori?

Det finns en tråd om den nya Swiss FCL i Zurich E-Terminal. Läs pressmeddelande som HON-II postade och dra slutsats från denna
Tänker främst på att de nekar sina egna First Class resenärer om de har bokat sina biljetter som UA-codeshare, så lär man ju knappast bli insläppt på en Lufthansa First biljett utställd av SAS.
 
Jag tycker att ANA First class lounge på Tokyo Narita och Asiana Airlines First class lounge på Seoul Incheon inte är avsevärt bättre än bra Business class lounger.
Delar ditt intryck även här också. De lounger du nämner va verkligen inget speciellt, efter att ha besökt alla LH F lounger och lite andra F lounger runt om i världen.
 
Toppen