Senaste nytt

Ang. tolkning av Oneworld miles tabellen i AAdvantage

En nybörgarfråga här i forumet:
Det står i tabellen (Oneworld airline award chart) att det krävs t.e.x. 52,500 miles för att resa i business class från Europa till region Asia 2. Gäller det enkelresa eller t/r? Jag har 90 000 miles och vill flyga business från ARN till CMB.
Har för mig att några år sen gällde miles i tabellen t/r
 

Dr. Miles

Expert
En nybörgarfråga här i forumet:
Det står i tabellen (Oneworld airline award chart) att det krävs t.e.x. 52,500 miles för att resa i business class från Europa till region Asia 2. Gäller det enkelresa eller t/r? Jag har 90 000 miles och vill flyga business från ARN till CMB.
Har för mig att några år sen gällde miles i tabellen t/r
Om du menar American Airlines AAdvantage, vänligen komma ihåg att de håller på att ändra programmet.

Uttagstabellen kommer att ändras för bokning fr o m 2016-MAR-22 (ej avresa) och de flesta bonusresor till/från Europa blir dyrare än idag.
För mer info kan du läsa här:

Förändringar av AAdvantage under 2016 (bekräftat) | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
oneworld and other airline award chart
 

MartinH

Medlem
I just fallet Colombo CMB så blir det dock billigare att boka EFTER mars 22, då Sri Lanka flyttas från Asia 2 till Middle East. Från 52500 till 42500 miles, så då räcker dina 90000 till t/r.
"Bäst" är så klart att boka F INNAN mars 22 till nånstans i Indien, för 40000 miles enkel resa :)
 
Tack alla för svar och goda råd! Ja, jag menade AAdvantage!
En fråga till : kan man fortfarande ta en stopover i samma (eller billigare ) region ?
( för flera år sen när det var "Dividend miles", flög jag från Stockholm till Buenos Aires och hade stopover en vecka i Panama)
 
Oops!
Trodde att det var enkelresor där stopover inte gällde. Jag har tänkt åka till Sri Lanka och tillbaks med en stopover tex Indien eller Nepal .
 

MartinH

Medlem
Då gör du som så att du bokar ARN-CMB efter mars 22 och Indien-ARN innan mars 22. Enkelbiljett CMB-Indien är inte dyrt. Du har poäng för F åt ena hållet och C åt andra hållet :)
 
Toppen