Senaste nytt

Jorden runt med Star Alliance

Insomnia

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Min planerade rutt är Stockholm - Male - Kuala Lampur - Bangkok - Ho chi minh city - Sydney / Melbourne - Rio de Janiero - Stockholm
  3. När vill/behöver du resa ut? 24 april +/- 2 dagar
  4. När vill/behöver du komma hem? Senast 5 juni.
  5. Hur länge vill du vara borta? 6-7 veckor
  6. Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  7. I vilken kabinklass? Ekonomi
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst med Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) Max 30 000 kr.
  10. Vad är det viktigaste för dig? Priset
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? -
http://fare-validator.staralliance.com/default.aspx
Har varit där inne och sökt nu i över 1,5 timme men får inte till hela resan. Jag kommer till sydney, men sen är jag fast. Det finns inga Star Alliance plan från Australien till Sydamerika. Sedan vill jag spendera max 30 000 på själva biljetten. Flyga till Australien är ju inte billigt, inte heller till sydamerika. Tips på hur jag kan optimera den här resan? Ni får gärna lägga till rutter eller ta bort, så länge det hamnar under 30k. Sydamerika vill jag absolut till! Kanske blir det billigare med kilroy, samtidigt vill jag gärna ha poäng för mina resor.
 

Insomnia

Medlem
Iofs hittade jag Stockholm - Rio de Janiero - Male - Kuala Lampur - Sydney - Bangkok - Stockholm för 33k. Måste gå att hitta billigare?
EDIT, finns inga flyg från rio till male.
 
Last edited:
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Min planerade rutt är Stockholm - Male - Kuala Lampur - Bangkok - Ho chi minh city - Sydney / Melbourne - Rio de Janiero - Stockholm
  3. När vill/behöver du resa ut? 24 april +/- 2 dagar
  4. När vill/behöver du komma hem? Senast 5 juni.
  5. Hur länge vill du vara borta? 6-7 veckor
  6. Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  7. I vilken kabinklass? Ekonomi
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst med Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) Max 30 000 kr.
  10. Vad är det viktigaste för dig? Priset
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? -
http://fare-validator.staralliance.com/default.aspx
Har varit där inne och sökt nu i över 1,5 timme men får inte till hela resan. Jag kommer till sydney, men sen är jag fast. Det finns inga Star Alliance plan från Australien till Sydamerika. Sedan vill jag spendera max 30 000 på själva biljetten. Flyga till Australien är ju inte billigt, inte heller till sydamerika. Tips på hur jag kan optimera den här resan? Ni får gärna lägga till rutter eller ta bort, så länge det hamnar under 30k. Sydamerika vill jag absolut till! Kanske blir det billigare med kilroy, samtidigt vill jag gärna ha poäng för mina resor.
Tipset är att Air New Zealand flyger Aukland-Buenos Aires och LAN flyger Sydney-Aukland-Santiago.
 

Kricka

Medlem
Ett möjligt alternativ är att titta på OneWorld-alliansen (dit bl.a. LAN tillhör) ? De har
ju andra möjligheter bl.a. när det gäller Sydamerika. En favorit hos mig är rutten
Papeete-Påskön-Santiago de Chile (med LAN) men jag har inte koll på hur/om
man kan ta sig till PPT från t.ex. SYD/AKL.
 

agehall

Medlem
Ska du till Sydamerika från Australien så är det nog Air New Zealand via NZ eller United via USA som gäller. Dock osäker på om en *A RTW gate tillåter att man reser via USA i det där läget.
 
Toppen