Senaste nytt

Loungetillgång med EuroBonus Gold kort istället för Priority Pass?

Brandten

Medlem
Innehar just nu ett Amex Platinum kort där jag förra året tjänade in årsavgiften efter lite bilhyra och hotellnätter i Sydafrika. I år verkar reseförsäkringen gjort sitt för att (nästan) motivera årsavgiften men jag har egentligen endast kvar kortet nu för de obegränsade PP lounge accessen jag har vilket har varit riktigt värdefullt på alla resor.

Nu när EBG kortet trillade ner i postlådan är frågan om EBG status på något sätt kan ersätta alla eller vissa loungebesök då jag i 9 av 10 fall flyger *A i olika bokningsklasser (oftast ekonomi eller Plus). Tänkte därför kolla med någon världsvan forumsprofil om ni kan svara på följande:

Scenario 1
Låt säga att jag flyger TK till IST för vidare färd till DAC. Har jag på TK ekonomibiljett någon loungetillgång någonstans på IST?

Scenario 2
Om jag flyger LH till IAH, UA till CUN, UA till IAH och UA till AMS har jag möjlighet för lounge någonstans som EBG trots att jag bara reser ekonomi?

Scenario 3
En vanlig dagsflygning t/r till OSL med SK Go. Lounge access eller inte?
 

Brandten

Medlem
EBG ger dig lounge vid av de resorna, både vid avresa och byten. Däremot får du inte ankomstlounge.
Tack för snabbt svar. Ankomstlounge är inte det viktigaste då jag oftast vill ta mig till kund/kontoret så snabbt som möjligt.
En liten följdfråga: Kan jag även gästa in FruBrandten eller kompanjon (förutsatt att dessa reser med samma flyg eller annat *A naturligtvis?)
 

mha321

Medlem
Tack för snabbt svar. Ankomstlounge är inte det viktigaste då jag oftast vill ta mig till kund/kontoret så snabbt som möjligt.
En liten följdfråga: Kan jag även gästa in FruBrandten eller kompanjon (förutsatt att dessa reser med samma flyg eller annat *A naturligtvis?)
Japp. En gäst i alla Star Lounger, samt hela familjen i SAS-lounger.
 

palmen

Moderator
Ebg ger dig och en gäst tillgång till Star alliance lounger oavsett vilken kabinklass du reser i. Flyger du med lufthansa kommer du in i senatorloungen istället för businessloungen (senator är bättre).
Den du gästar behöver inte flyga samma flight som du, räcker med något bolag inom Star Alliance
 
Last edited:
Toppen