Senaste nytt

Error fare Europa Japan Iberia fr 160€

ESSA

Medlem
Första gången jag lägger in en error fare. Hittade den igår eftermiddag. Trodde den skulle dyka upp här rätt snabbt. Var på vippen att boka men hoppas på bättre deals där jag slipper positioneringsflyg. Kan lätt äta upp förtjänsten är min tanke.

Open jaw

Tex
Brussel - Tokyo - Frankfurt/Munich/?
November

Från ca 167€

Skyscanner.de
 
Last edited:
Känns som att error fare i economy för 1500-2000 kr som inte utgår från Sverige i slutändan totalt kostar 3000-4000 kr med positioneringsflyg till tex BRU. För samma pris finns det resor med Tex SAS till Tokyo som utgår från Sverige.
 

ESSA

Medlem
Visa bifogad bild 47127
Känns som att error fare i economy för 1500-2000 kr som inte utgår från Sverige i slutändan totalt kostar 3000-4000 kr med positioneringsflyg till tex BRU. För samma pris finns det resor med Tex SAS till Tokyo som utgår från Sverige.

hoppas på bättre deals där jag slipper positioneringsflyg. Kan lätt äta upp förtjänsten är min tanke.

Enda förslaget som låg ute när jag såg dealen var ca en månad i Japan. Ointressant för mig. Men jag testade mindre och mindre fönster och hittade bl.a. 1-9/11 för 159.80€.
Alla kombinationer är nog inte testade, det kanske finns bättre routings än de som presenteras.
Sen har vi ju de som redan befinner sig i Tyskland eller Italien och då blir ju dealen bättre så klart.
 
Det som är najs med det här erbjudandet och IBERIA är att om man bokar på deras webb så kan man välja att åka business ena vägen och economy för €95 på hemvägen, totalt ca €1000.
4c19f5d6e92244748aaee06106a6fc31.jpg
 

Dr. Miles

Expert
Det slog mig att jag kanske använt fel ordval i subject.
Vad bör man skriva?
Error fare är okej, tycker jag. Däremot hade det varit ännu bättre om det stod "-" mellan Europa och Japan så att budskapet blir tydligare. :)

Man kan också skriva Mistake fare istället för Error fare.
 

Smuffe

Medlem
Eller smidigare:

"Fantastiskt chockbra pris mellan Europa och Japan - Från 160..."
Det försvårar spaningsarbetet från flygbolagen att hitta dessa priser. :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen